1

Onderwerp: Chic taartje :-)

Hee hallo iedereen :)

Een taartje voor de buurvrouw. En aangezien zij al een beetje oud is, dit keer geen fel gekleurde taart met stippen, maar geprobeerd een chic taartje te maken.

http://farm6.static.flickr.com/5291/5546664652_c5f5abf115.jpg

Iets doms: Probeerde op t laatst nog iets weg te smootheren toen ie al af was (iets wat je bijna niet zag). Gevolg: de vorm van mn smoother in de voorkant. Wat je dus wel ziet. Niet meer doen dus  :s

Ohja, vulling: Vanillecreme met vlaaifruit framboos en verse framboosjes.

Feedback meer dan welkom!!!! Graag zelfs  :Y

Groetjes

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

2

Re: Chic taartje :-)

ik heb geen feedback maar ik wil wel even vertellen dat je taart prachtig is, heel stijlvol en vooral de hoeken zijn zo mooi strak.

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

3

Zonde van de smoother afdruk(valt gelukkig mee) maar het is echt een chic taartje geworden! :thumb:

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

mooooooi!!
lekker hoog ook! :thumb:

Ik zing mijn eigen wijsje!

5

Mooi, chique, hoog, strak....prachtig , ook de foto is heel mooi geworden , maakt het geheel super  :thumb:

6

koekiemonster schreef:

lekker hoog ook! :thumb:

Heb er net een lineaal bij gehouden: 10,5 cm. Lekker lastig met aansnijden dus hihi.
Dat ie zo hoog is, is per ongeluk gebeurd. Het biscuit kwam wat laag uit de oven, dus heb er nog één gebakken om ze op elkaar te stapelen. Heb er toen wel een flink stuk afgesneden, maar met 3 lagen vulling werd hij alsnog weer hoog haha!

Bruidstaart Groningen

7

Ik vind hem helemaal mooi!
hoe heb je die bloem bovenop gemaakt?
zijn dat allemaal kleine hortensia-bloemetjes?
En plak je die dan op een bolletje cake met marsepein bekleed?

Groetjes Brenda

8

Mooi geworden Almie!!

Ps. Kom je soms ook frobelen? Er is een nieuw topic geopend daarover door mij. Kijk maar eens!

Volg je hart...want dat klopt!

9

Balou schreef:

Ik vind hem helemaal mooi!
hoe heb je die bloem bovenop gemaakt?
zijn dat allemaal kleine hortensia-bloemetjes?
En plak je die dan op een bolletje cake met marsepein bekleed?

Nee geen hortensia. Ik heb een gewone bloemen uitsteker gebruikt. En met een klein schaartje 2 knipjes in elk blad gemaakt (zodat je een beetje wat dikkere rafeltjes krijgt) en toen in elkaar verfrommeld. Daarna nog 2 keer en om die van de eerste keer heengedaan. En dan heb je een bloem. Vervolgens 5 bloemen zo gemaakt. Heb ze ook aan een ijzerdraadje zitten. Vervolgens in een rietje gestoken en de gaten opgevuld met kleine frommeltjes (gewoon 1x met de bloemuitsteker)

Bruidstaart Groningen

10

Nou ziet er erg mooi uit!
Heb je ook een close-up van de bloem :D ?
Wil het ook eens uitproberen.....
Bedankt voor de duidelijke uitleg.

Groetjes Brenda

11

Nou, dat heb je dan wel erg mooi in elkaar verfrommeld! :lol:

Ik weet zeker dat de buurvrouw hem prachtig vindt! Hij is lekker vintage, en past vast goed bij de dingen uit haar sieradenkistje...

deftig hoor!

12

Geweldige taart, enige feedback is...... meer foto's  :Y

13

wauw, ik vind hem erg mooi  :Y

14

Balou schreef:

Nou ziet er erg mooi uit!
Heb je ook een close-up van de bloem :D ?
Wil het ook eens uitproberen.....
Bedankt voor de duidelijke uitleg.

Nee sorry! Nooit aan gedacht! Heb alleen maar een overzichtsfoto van de voorkant. Mocht ik hem weer een keertje maken, dan maak ik een close-up!!!!!

@Mniek: heb het ingevuld hoor! Gezellig. Ik kan nog best vaak. Kom ik even heen en weer getreind haha!! Trouwens, dit was mijn 1e keer vierkant bekleden en dat lukte met de tips die ik ooit van jou kreeg toen we die 6hoek maakten. Dat ik bij de hoeken moest beginnen :) Vond het trouwens nog best lastig!! Rond is makkelijker!

Bruidstaart Groningen