1 Laatst bewerkt door Aartjetaartje (20-03-2011 17:46)

Onderwerp: [FEEDBACK] Bijenkorf

http://pic20.picturetrail.com/VOL1190/5099049/15988136/395811381.jpg

http://pic20.picturetrail.com/VOL1190/5099049/15988136/395811453.jpg

http://pic20.picturetrail.com/VOL1190/5099049/15988136/395811447.jpg

Natuurlijk helemaal niet meer origineel na alle voorbeelden die ik hier op de site al van had gezien. Maar dit is mijn bijenkorfje geworden. Voor het eerst mijn sugargun uitgeprobeerd en een poging tot boetseren gedaan. Het moge duidelijk zijn dat beide onderdelen nog enige oefening behoeven.
Ik had het marsepein goed warm gekneed en crisco in gedaan. Maar ondanks dat ging het scheuren, zie foto.. Tips?
En de bijtjes, op zich ging het goed, totdat ik de vleugels eraan wilde hebben. Ze bleven niet lekker zitten. Nu had ik de vleugels van fondant en de rest van marsepein, zeker niet zo'n goed idee? Toen ik het met een beetje eetbare lijm wilde vastzetten liep het zwart van de strepen uit.
Ik zie uit naar jullie feedback en tips, alvast bedankt!

2

Re: [FEEDBACK] Bijenkorf

Ik zie geen foto :nooo

Hihihi daar is ie!

4

Gaaf zeg!!!

Bedankt!

Wie o wie helpt mij aan tips en vooral aan feedback?

6

Wat een lieffie

7

je kan in de bijtjes een gleufje maken voor de vleugeltjes in te steken, ofwel plak je ze en steek je er wat keukenpapier of zo onder tot het echt vasthangt. Wat tylose door de vleugeltjes en laten uitharden ervoor kan ook helpen.
Vind je bijenkorf al heel leuk. scheurtjes tegengaan met marsepein weet ik niet, ik werk alleen met fondant.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

Ik vind hem erg leuk.

Ik heb (helaas nog) geen sugargun, maar ik vroeg het me al wel een tijdje af. Volgens mij gaat marsepein heel makkelijk scheuren (of wat het ook is). Krijg je met fondant wel strakke sliertjes uit een sugargun?

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

9

lekker lente achtig. mooi gemaakt. niet te veel crisco want daar wordt naar mijn mening marsepein wat "zwakker". klein beetje crisco in sugar gun en niet te veel. heb dit ook vaak en is ook een beetje kleur afhankelijk denk ik. tenminste bij mij.

10

Wat een geweldige taart! Hij is zo leuk om te zien, haast zonde om op te eten! Qua feedback kan ik je helaas niet verder helpen, ben namelijk zelf pas net begonnen met deze leuke hobby (heb nu 3 taarten gemaakt)

Groetjes Diana

11

Superleuke taart!
Ik had 'm nog niet gezien maar er staat ook zo veel op t forum.

Zelf heb ik vorige week bijtjes gemaakt voor op CC en toen heb ik de vleugeltjes gemaakt van ouwel/eetpapier.

Volens mij zijn cheurtjes in marsepein toch een teken dat het wat gaat uitdrogen. Ik probeer steeds wat ik nog niet direct gebruik even in wat plastic te rollen en ik gebruik ook bij marsepein soms wat crisco als het nodig is.
Voor de sugargun weet ik dat niet dus ik blijf even meelezen.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

12

Het is lente!! Je ziet het aan de bijenkorfjes  :+  Mooi gedaan  :thumb:

Met zoete groet! Akire

13

Kei leuk zeg!!
Ik weet dat wanneer je met marsefont werkt en er goed wat crisco doorheen doet, het niet zal breken of scheuren als je het door de sugargun duwt.

De marsefont is dan wel heel slap ipv stijf. KAn ook lastiger zijn om te verwerken.

Groetjes Daan

.......Eigen TAART is GOUD waard......

14

Ik heb nog nooit met eetbare lijm gewerkt dus weet niet wat het is.

Ik doe altijd een beetje poedersuiker in een bakje en doe daar een paar druppels water bij totdat je een dikke pasta hebt. Dan smeer ik meteen coctailprikker of heel klein kwastje wat pasta op de marsepein of fondant en dan blijft het vrijwel meteen plakken.
Grotere dingen ondersteun ik altijd even totdat het goed is opgedroogd.
De combinatie marsepein/fondant op elkaar plakken geeft bij mij geen problemen.

15

Vleugeltjes kun je ook makkelijk maken van een blaadje gelatine, gewoon in een vorm knippen, klein gleufje in het bijtje maken dan steek je het vleugeltjes er zo in. Ze zijn dan ook doorzichtig dus bijna echt, alleen niet eetbaar.

Leuk gedaan hoor die bijenkorf, die gaan we hier vast meer zien.

Christine.

Geweldig bedankt voor de reacties. Daar kan ik wat mee!
Daan; is marsefont een combi die je zelf maakt van beide producten? Vleugeltjes van gelatine en ouwel, goede tip!
En inderdaad moeten de vleugeltjes een kwartslag draaien. Ben erg geholpen door jullie tips!
Ik ga nu snel beginnen aan de verjaardagstaart van mijn zoon die morgen jarig is!

Groetjes!

17

Alvast proficiat met de verjaardag van je zoon!!

De marsefont is idd een mix van MARSEpein en FONdanT.
En de verhouding kun je zelf bepalen. Ik neem meestal zo rond de 50/50. Ene keer iets meer andere keer iets minder.
Persoonlijk vind ik het ook nog eens veel lekkerder dan alleen marsepein of fondant!
Ik vind de smaak van marsepein vaak té overheersend.

Groetjes Daan

.......Eigen TAART is GOUD waard......