1

Onderwerp: biscuit mix fun cakes, verhoudingen

Heb gezocht via de zoekmachine maar ik kom er niet uit.

Op het pak van de biscuit mix staan hele andere verhoudingen als hier op de site. Is dit vanwege de hoogte van je kapsel, of dat het lekkerder smaakt? Of zoals bij de verhoudingen staat echt een handreiking naar je eigen smaak enz?

Ja weer een beginner in taarten land ;)

2 Laatst bewerkt door Carien (21-03-2011 10:26)

Re: biscuit mix fun cakes, verhoudingen

ligt ook aan het merk mix :Y
ik gebruik die van Funcakes en de verhoudingen van hier; gewoon omdat ik dat makkelijk vind en ze hier allemaal staan (lekker lui O-)  :o  ;)

ohja,  :o  , WELKOM :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Quote van wat staat bij de tabellen:

Er is veel vraag naar tabellen voor hoeveelheden mix, aantal stukjes per taart etc. Hoewel het soms lastig is een éénduidig antwoord hierop te geven, zijn er wel schema's online te vinden, onder andere op Felicitaartjes.nl en De Leukste Taarten Shop.

Onderstaande schema's zijn hier een aanvulling op. Let wel:

* Alles is gebaseerd op een bakvormhoogte van 7cm.
    * Als je bakvorm lager is, kun je deze verhogen mbv een reep bakpapier
    * De schema's zijn gebaseerd op FunCakes Biscuitmix (Let op: ze komen ze niet volledig overeen met de verhouding op de verpakking zelf; dit heeft o.a. te maken met afrondingsverschillen en persoonlijke ervaring. Het blijft dus een handreiking!)Er volgen in de toekomst schema's voor als je geen mix gebruikt.

4 Laatst bewerkt door Selena (21-03-2011 10:36)

Dat stukje had ik inderdaad ook gelezen. Maar omdat het in mijn ogen zoveel verschilde vroeg ik me af of dit te maken had met de hoogte wat je kapsel kan worden. Maar dat maakt dus niet uit, toch even de zekerheid ;) Bedankt!

En bedankt voor de welkom  :lol:

5

Nou het is gelukt! Verhoudingen van het pak genomen, springvorm van 28 cm opgehoogd en de verhoudingen van 30 genomen. Heb een kapsel van 7/8 cm. Ben best wel een beetje trots dat dat al gelukt is.  :lol: De bovenkant is alleen een soort van maan landschap, heb wel de tips gebruikt en m omgedraaid. Maar om dat stuk als onderkant de gebruiken kan dat gewoon? Of moet ik dat stukje er wel af snijden?

6

:Y , ik snij er nooit wat af, zakt wel weer plat hoor, onder het gewicht van vulling en bekleding ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Dus het is wel beter om de verhouding van de site aan te nemen?