1

Onderwerp: decoratie 1 of 2 dagen eerder maken?

Hoi allemaal,

ik lees over strikken die je eerder kan maken ;) . Maar kan dat ook met gewone vlindertjes etc ?
Ik wil namelijk een taart bekleden met héél veel bloemetjes, maar heb op de dag zelf niet genoeg tijd om de hele taart te maken.
Dus als ik op de dag zelf alleen de bloempjes er maar op hoef te leggen, scheelt dat natuurlijk enorm veel werk.

Dus ik vroeg me af of ik die 1 of 2 dagen eerder kon maken al? En zoja, hoe dan te bewaren?

En nog een stap verder: Kan je dat óók in de vriezer bewaren, dus alleen de bloemetjes, vlinders etc ? (zowel met als zonder tylose?)

alvast bedankt :) !

2

Re: decoratie 1 of 2 dagen eerder maken?

Waarom zou je een strik wel eerder kunnen maken en vlinders/bloemen niet?

Uitgeharde deco zou ik niet invriezen, condens bij het ontdooien gaat niet goed......

FAQ: http://www.deleukstetaarten.nl/faq/36/K … af+maken?/
En daar staan eigenlijk alle antwoorden zie ik nu.............

3

Ja hoor, we werken altijd lekker vooruit. Bewaren? Gewoon op een placemat met een keukenpapiertje erover tegen het stof. De bloemen enzo mogen toch hard worden...

Fondant (met of zonder tylose) bewaart niet gemakkelijk in de vriezer... alleen als je een kapsel (biscuit/cake) afdekt met fondant dan gaat het wel. Gebruik dan een dubbele plastic zak om het zaakje goed af te sluiten tegen het vocht... Da's vijand nr 1 voor fondant  :Y

Met zoete groet! Akire

4

Je kan het al weken van te voren maken als je wil. Ik bewaar het ingepakt in keukenfolie, zodat het zacht blijft en dan in een luchtdicht afgesloten bakje. Invriezen zou ik ook niet doen, maar heb daar geen ervaring mee.

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

5

ow zólang zelfs...

dat is fijn om te weten...!

Ik dacht dat strikken etc misschien wat langer bewaard konden worden juist vanwege de tylose ofzo ;) .