Onderwerp: [FEEDBACK] Mijn eerste stapeltaart

Heel spannend zo'n eerste stapeltaart! Ik vond het ontzettend leuk om te doen, en helemaal voor iemand die 30 wordt...is toch wel een soort van klein mijlpaaltje toch?! Ik ben opzich wel tevreden, maar hij had hier en daar wat strakker mogen zijn  :Y

De ontvangster was er helemaal blij mee en ik kreeg later een sms-je dat die heerlijk gesmaakt had. En daar doen we het immers voor.

1e laag gevuld met frambozencreme, verse framboosjes, chocolademouse met stukjes caramel. 2e laag gevuld met aardbeienmouse met stukjes chocolade en BBR. 3e laag gevuld met bokkepootjes en zwitserse room.

Hebben jullie nog tips om de letters van de naam stevig vast te plakken? Nu waren er toch een paar gesneuveld  :s

Nou, komt die dan (ben benieuwd wat jullie ervan vinden):

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XHYBJVR8-D.jpg

en nog 1 van bovenaf:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GYEUHD8E-D.jpg

Groetjes Linda

2

Re: [FEEDBACK] Mijn eerste stapeltaart

Netjes hoor!!! :Y

ik vind hem heel mooi!

De bovenste laag schijnt alleen een beetje door. Misschien iets dikker afsmeren?
En uitstekende dingen, zoals boetseersels, fixeer ik altijd met een sateprikkertje...

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

Lindadepinda schreef:

ik vind hem heel mooi!

De bovenste laag schijnt alleen een beetje door. Misschien iets dikker afsmeren?
En uitstekende dingen, zoals boetseersels, fixeer ik altijd met een sateprikkertje...

Ja balen van die bovenste laag  :s  Komt door die vervloekte structuurmat  :grr: Heb altijd ruzie met dat ding; als ik het te zacht doe heb ik het halve structuurtje en als ik het te hard doe dan ga ik er doorheen grrrrr. Oefenen dus  :Y

Ik had de cijfers wel met coctailprikkers gedaan maar de letters niet...dacht dat ze zo wel zouden blijven staan. Volgende keer dus ook maar doen. Thx voor je reactie  :thumb:

5

zeer moeilijke eerste stapel volgens mij, maar erg leuk geworden.
marsepein hardt lang zo goed niet uit als fondant dus je zou voor dat soort decoratie ook fondant kunnen gebruiken. marsepein en tylose zijn geen goede vriendjes of je moet 3,5 jaar geduld hebben...

6

Nou voor je eerst stapeltaart vind ik hem super gelukt :thumb:
De tip voor de letters is al gegeven, ik zou ook sateprikkers gebruiken.
En voor de bovenste laag die een beetje doorschijnt, zou ik misschien voor de volgende keer het fondant iets dikker laten en eventueel meer afsmeren.
Voor de rest vind ik hem super gelukt.
O, ja, ikzelf decoreer ook de achterkant van de taart niet zoveel als de voorkant maar toch een beetje al is het een paar bloemetjes of freutsels (ik zal wel misschien een tik hebben) Dit moet niet hoor.

@lice schreef:

Nou voor je eerst stapeltaart vind ik hem super gelukt :thumb:
De tip voor de letters is al gegeven, ik zou ook sateprikkers gebruiken.
En voor de bovenste laag die een beetje doorschijnt, zou ik misschien voor de volgende keer het fondant iets dikker laten en eventueel meer afsmeren.
Voor de rest vind ik hem super gelukt.
O, ja, ikzelf decoreer ook de achterkant van de taart niet zoveel als de voorkant maar toch een beetje al is het een paar bloemetjes of freutsels (ik zal wel misschien een tik hebben) Dit moet niet hoor.

Bedankt voor je feedback  :thumb:  Het was eigenlijk de bedoeling dat ik aan 1 kant een soort slinger van bloemen zou maken maar ze waren best zwaar dus ze vielen constant naar beneden. Had ze met eetbare lijm vastgezet, werkt dus niet echt (misschien nog tips?)
Dus het zijn er wat meer aan beide kanten geworden. maar je hebt gelijk...de achterkant is een beetje kaal.

Ik hoorde trouwens achteraf dat de taart wat was ingezakt. Ik heb er 5 stokjes in gedaan...???!!! Hoe kan dat nou?

Mooi hoor  :thumb:

9

Ik vind m erg mooi, goed werk! Je zal er vast wel even mee bezig geweest zijn, merkte zelf dat een stapeltaartje toch wel andere koek was dan een enkele laag ;).

Overigens heb ik pas ook dubbele lace flowers op m'n taart geplakt die te zwaar waren voor eetbare lijm. Toen heb ik wat dikke royal icing gemaakt en dat werkte perfect. Verder heb ik te weinig ervaring met stapeltaarten om je van tips te kunnen voorzien, maar ik lees natuurlijk graag mee.

Petra83 schreef:

Ik vind m erg mooi, goed werk! Je zal er vast wel even mee bezig geweest zijn, merkte zelf dat een stapeltaartje toch wel andere koek was dan een enkele laag ;).

Overigens heb ik pas ook dubbele lace flowers op m'n taart geplakt die te zwaar waren voor eetbare lijm. Toen heb ik wat dikke royal icing gemaakt en dat werkte perfect. Verder heb ik te weinig ervaring met stapeltaarten om je van tips te kunnen voorzien, maar ik lees natuurlijk graag mee.

Nou idd...zo'n enkele taart is toch wat anders  :Y  Maar ik vind het wel ontzettend leuk om te doen hoor...stapelen.
Thx voor de tip met royal icing. Ik ga volgende week de wilton cursus Royal icing doen. Dit word mijn eerste cursus ooit, de rest is zelf aangeleerd door heel veel tips en tricks van het forum. Heb er zoveel zin in!!

11

Mooi  :thumb:

Met zoete groet! Akire