1

Onderwerp: vanillekwark ...

hoi allemaal,

even een vraag 'k heb kwarkvanille v/d vulling kan je daar ook extra vanille extract aan toevoegen :think: om de smaak te versterken
kan dit wel of niet hoor het graag

thxs v/d tips alvast

lfs mathanja :)

2

Re: vanillekwark ...

Wat ik hier zo her en der gelezen heb is, dat kwark een moeilijke vulling is om te gebruiken, omdat er erg veel vocht in zit.
Mogelijk als je er extra gelatine aan toevoegt zou het wel kunnen (maar of dat lekker is...?), maar anders krijg je waarschijnlijk een probleem met een vochtige taart of smeltend fondant/marsepijn.
Als je nog extra vanille extract gaat toevoegen, wordt het dus nog vochtiger. Zou ik persoonlijk dus niet doen.

Mijn tip is eigenlijk om een andere vulling te bedenken.
Succes!

Dat is toch een TAART waard!

3

Re: vanillekwark ...

@ppeltje schreef:

Wat ik hier zo her en der gelezen heb is, dat kwark een moeilijke vulling is om te gebruiken, omdat er erg veel vocht in zit.
Mogelijk als je er extra gelatine aan toevoegt zou het wel kunnen (maar of dat lekker is...?), maar anders krijg je waarschijnlijk een probleem met een vochtige taart of smeltend fondant/marsepijn.
Als je nog extra vanille extract gaat toevoegen, wordt het dus nog vochtiger. Zou ik persoonlijk dus niet doen.

Mijn tip is eigenlijk om een andere vulling te bedenken.
Succes!

idd moeilijke vulling heb intussen bij de winkel kant & klare vanillekwark gekocht dus minder stress ;)

grtjs mathanja