1

Onderwerp: Toren van Pisa

:x  :x  :x  :x  :x  :x  :x

Voor het dochtertje van mijn vriendin gemaakt; dochtertje wilde heel graag helpen met decoreren, dus een middagje voor vrij gemaakt...

Maar goed, heb me dus duidelijk verkeken op het gewicht, want zag de tart met uur schever worden en moest hem ook nog zelf vervoeren, ook al geen succes :x

Gevuld met frambozencreme en Bastogne/framb.jam en aantal met Amarettobc met kersen....moest van mezelf eens iets anders proberen dan de standaardvullingen :Y

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QYRRR88F.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EGEPYI8N-1.jpg

Had eerder al eens vierkante stapeltaarten gemaakt en daar had ik naar mijn idee toch stukken minder last van "instorten". Had de taart wel gestut met taartkartonnetjes en rietjes ertussen, maar kennelijk was dit toch veel te weinig :o

Tips zijn welkom en na deze taart meer dan respect voor degenen die dit wel voor elkaar krijgen :)

Je weet nooit wat je kunt, totdat je het geprobeerd hebt...

2

Re: Toren van Pisa

Oei, rietjes zijn toch niet de meest betrouwbare stutters... Ik gebruik zelf altijd van die lollypop stokjes of houten dowels. Buigen of breken niet en er is nog nooit een taart scheef gezakt.

3

leuke taart! ik denk helaas dat de rietjes alleen bedoeld zijn voor drinken ;)
maar mooie taart

Enthousiaste groet, Maxime

4

Rietjes zakken idd in.
Soms adviseren ze volgens mij bij zulke hoge taarten
ook om dubbele kartonnetjes te nemen of dikkere?

Verder wel een hele leuke taart.
Super dat ze mee kon bouwen aan haar eigen taart!

5

Ok dan toch verkeerd ingeschat uit jullie reacties te begrijpen en heb ik w.s. voorgaande keren met de 4kante taarten gewoon mazzel gehad...

Maar het dus niet persé noodzakelijk om met dit soort taarten gelijk al zo'n taartenstandaard met van die buisjes te gebruiken??? Maar goed van ieder taart leer ik weer iets bij zullen we maar denken, balde er alleen echt stevig van...

Bedankt voor jullie reacties!

6 Laatst bewerkt door Carien (20-03-2011 23:23)

nee, hoeft niet met buisjes, maar wel met dowels en stevig taartkarton (op z'n minst). Zie hier:
http://www.tartacadabra.com/nl_main.html

oeps :o Ik vind het wel een heel mooie taart geworden  :Y  en erg leuk dat ze mee kon helpen :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Dank je Carien voor je hulp....hier heb ik heel veel aan!!! Duidelijk uitgelegd...en ja ik lag er ook wakker van of mijn taart wel recht gebleven zou zijn.

Had zowat visioenen dat die taart eruit zou kukelen als ik de koelkast deur open zou doen :rolleyes:

Wat ik me nog wel afvraag: moet ik de taartjes niet vast'lijmen' met icing?Tegen het schuiven?

Moet zeggen dat deze uitleg me weer moed geeft om dit weeked toch weer een stapeltje te proberen....ziet er zoooo leuk uit vind ik :Y

Alle tips  en ervaringen zijn nog steeds welkom meiden, alvast bedankt! :Y

Jammer dat hij zo scheef geworden is. Maar verders ziet hij er prachtig uit :D