1 Laatst bewerkt door Lori (20-03-2011 23:10)

Onderwerp: Ra, ra... waarom hadden wij vanmiddag taart bij de koffie?

Omdat ik het taartje voor vandaag gisteravond buiten op het balkon had gezet. Lekker fris dacht ik. In zo'n plastic taartdoos.
Vandaag moesten we voor de lunch bij mijn schoonouders zijn en daar werd ie opgehaald.

Lekker uitgeslapen, want mijn zoontje werd pas om 10 uur wakker.
Ik moest alleen nog even een foto maken van de taart en dat was het. Heerlijk. Een stralende zon. Het werd vandaag bijna 20 graden.

Whaaaaaaahhhh!! Opeens bedacht ik me dat ik de taart aan de verkeerde kant van het balkon had gezet. Daar waar 's ochtends meteen de zon op staat! Snel naar de taart gerend.... WARM! Niet lauw... warm. En een klein beetje bol aan de bovenkant.

Oh god, oh god. Is dit nog eetbaar? Geen idee....
Geen tijd om na te denken. Het was kwart voor 11 toen ik besloot dat ik gewoon een nieuwe moest maken. Ik kan natuurlijk geen risico lopen dat ie niet lekker, niet mooi of niet goed is.

Misschien kunnen jullie dit véél sneller hoor, maar ik heb in krap 3 uur dit taartje overnieuw gemaakt. En sneller had IK echt niet gekund. Alles moest overnieuw. De fondant, het biscuit, de vulling (gelukkig gewoon botercreme vd mix en jam)...
Alleen de roos en het parfumflesje kon ik nog hergebruiken.
Gelukkig was het een heel simpel taartje!

Om kwart over 2 heb ik het taartje bij de klant afgeleverd. 2 uur te laat, daarom 50% korting gegeven. En ook nog een zakje van mijn gisteravond voor het eerst gemaakte macarons erbij gegeven.

Toen kon ik weer rustig ademhalen. De hele dag had ik nog niets gegeten of gedronken. En nu kon ik gelijk aan de taart. Die overigens toch erg lekker was...........

He, he...... dit is 'm:
http://94.100.122.130/1263350001-1263400000/1263391601-1263391700/1263391630_5_9rQ9.jpeg

De taart was een cadeau van mijn klant voor haar vriendin, samen met een flesje parfum, zoals deze op de taart. Vandaar het parfumflesje.

2

Re: Ra, ra... waarom hadden wij vanmiddag taart bij de koffie?

Waohhh wat een verhaal. Maar eind goed, al goed.  :thumb:

Met zoete groet! Akire

pfffff,jij was echt toe aan taart!!! :lol:

4

jeetje wat een pech en stress maar hij mag er zijn

Groetjes Marjon

5

Oh jemig... wat balen zeg. Leuke hobby voor de ontspanning he, taarten maken :lol:

Maar toch heel mooi geworden hoor. Je kunt niet zien dat het een hoogtempotaartje is...

www.hiptaartjehip.nl  Unieke taarten voor bijzondere momenten

6

Haha....niet tof maar wel spectaculair! :lol:

Top in elkaar gefixt! Gelukkig had je alles in huis.
Zal je net zien.......

:s

7

O, wat zul je geschrokken zijn!!! :Y  Vreselijk, maar je taart is een beauty!!!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

8

wat een stress!
wel mooi geworden die taart.
ik zou de plastictaartdozen niet gebruiken want doordat je luchtdicht afsluit kan vocht niet uit de taart ontsnappen en slaat op je fondant of marsepein. mijn ervaring is kartonnentaartdoos (maar of die het redt op je balkon...)

9

nou, in 3 uur tijd had ik het echt niet gered!! petje af daar voor!! :thumb:  en dan ook nog strak in het pak! het is een mooie taart geworden.
heel leuk dat flesje, precies zo'n flesje heb ik in mijn kast, lekker luchtje!!  :Y

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

10 Laatst bewerkt door Lori (20-03-2011 22:55)

Olga'74 schreef:

wat een stress!
wel mooi geworden die taart.
ik zou de plastictaartdozen niet gebruiken want doordat je luchtdicht afsluit kan vocht niet uit de taart ontsnappen en slaat op je fondant of marsepein. mijn ervaring is kartonnentaartdoos (maar of die het redt op je balkon...)

Hij stond niet echt in die doos. Dat had ik zo snel even getypt, maar eigenlijk had ik alleen de deksel ervan over mijn taart gezet. Aan de onderkant was ie open, omdat de hoekjes van de plank er onderuit kwamen. Neemt niet weg dat er natuurlijk een 'serre-effect' was....  :s

femmie schreef:

heel leuk dat flesje, precies zo'n flesje heb ik in mijn kast, lekker luchtje!!

Ze heeft 'm me laten ruiken... inderdaad heerlijk! Ik denk dat ik 'm ook ga kopen! Leuk dat je het flesje herkende iig  :lol:

11

MÈN, wat een stress zeg :s ; dan komen er heel vreemde woorden in je hoofd volgens mij :o

wat ontzettend knap dat je met zo'n gierendhoge hartslag (ongetwijfeld) nog zo'n prachtige taart hebt kunnen maken :Y  :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

12

Wat een verhaal! Maar de taart is prachtig! Ik vind de kleur heel mooi (geen blauw en geen groen).

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

Ik vind hem ontzettend mooi geworden

Groetjes van Nicole!!