1

Onderwerp: Bakspray...

:s  :(

Ik heb vanmiddag een biscuit gebakken...Had de griep vorige week en wilde wel weer eens aan de slag...een nieuwe vorm gekocht, vierkant 24x24 cm, dacht ga ik die uitproberen. Spuit de vorm in met bakspray van dr Oetker :) vanuit de gedachte dat de biscuit dan niet plakt aan de vorm. Dat gebeurde ook niet, de bodem van de biscuit is verbrand!!! :grr:  :grr:  :grr:

Hebben jullie dit al eens meegemaakt of doe ik iets verkeerd?

neem je dromen mee de dag in

2

Re: Bakspray...

Ik gebruik altijd die bakspray, maar veeg het wel altijd goed uit met een stukje keukenrol. Eigelijk nooit problemen met verbranden.

3

ik leg m'n vorm altijd ondersteboven op het fornuis terwijl m'n oven opwarmt... ook nooit problemen mee

Mama van 2 crazy kids en 2 lieve honden, vrouw van Bart...

4

[MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik gebruik een ander bakspray.die is KEI GOED!volgens mij is die van wilton.Als ik me niet vergis, heb die in een taartwinkel gekocht.

:nooo Nee nooit geen problemen mee  :think:

7

nee ook nooit....

heb je goed geschud en niet te dichtbij gespoten?
temperatuur/ventilatie in de oven stond goed?

toevallig niet de grilstand aangezet... :lol:

N-Joy Cakes

8

Hier ook nooit verbrand met die spray  :nooo

:think: op de bodem van de oven gezet? het kan iig niet aan de spray liggen, heb er net ook een paar kapsels mee gebakken.

I never met a calorie I didn't like....

10

Bedankt voor de reacties allemaal! Hij stond niet op de bodem van de oven en de grillstand stond ook niet aan :D zou wel net zo'n stunt zijn ;) Ga het wel weer eens proberen, maar nu staat er een bakblik in de oven, ingevet met boter en bestoven met bloem :lol:  :+

neem je dromen mee de dag in

11

ik leg altijd een bakpapier op de bodem van de vorm en vet alleen de zijkanten in. Ik ben nl. altijd bang, dat hij dan net daar vast komt te zitten en dan kapot scheurt bij het eruit halen....

Groetjes, Dorothea.