1

Onderwerp: Kan dit???

Hoi baksters,

Kan een taart nog inzakken nadat hij gaar uit de oven kwam, ook daarna niet is ingezakt. Gesneden is, gevuld is en afgesmeerd. nachtje in de koelkast heeft gestaan en daarna is gedecoreerd?

Ik kreeg namelijk een mail dat de taart na het aansnijden ingezakt zou zijn?
:rolleyes:

Groetjes Suz@n

2

Re: Kan dit???

Was het een enkellaags of een stapeltaart?

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

3

Nee, het was een boltaartje.
15 cm doorsnede.
2 laags gevuld.

Groetjes Suz@n

4

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=141730

Deze waren het.
Ik had namelijk verteld dat 2 eerdere taarten niet gelukt waren en inzakte na het bakken. Ik heb toen op advies van hier de temp laten oplopen en toen waren het stevige bollen geworden.

Dus tsja.

Ik dacht eigenlijk alleen en dat is ook mijn enige ervaring dat ze konden inzakken als ze uit de oven kwamen en niet gaar waren, zoals de eerste 2.

Maar na het snijden vullen afsmeren een nacht in de koeling en decoren, dan nog inzakken :think:

Groetjes Suz@n

5 Laatst bewerkt door Lientje (20-03-2011 14:04)

Ik snap het niet zo goed. Wat willen ze nu dat je doet.? Ik kan me er ook niks bij voorstellen iig. Misschien had je om een foto moeten vragen zodat het duidelijk is wat ze bedoelen.

Misschien is het gewoon een beetje slechte woordkeuze.

Waren er rare plekken in de biscuit? Vochtig niet gaar ofzo

6

Door (te) dik vullen, zouden ze later natuurlijk wel kunnen inzakken..............maar het is niet duidelijk of zij dit ook bedoelen............

7

Dat is misschien dan mogelijk. Dat de vulling te dik was....

Nou ze zei verder, dat het geen probleem was verder dat het lekker was en dat het op was.

Er waren geen vlekken nee. Hij was ook goed afgekoeld, want het was beslist niet meer warm met doorsnijden en vullen.

Volgende keer wat minder dik vullen is mss wel een goed idee!

Groetjes Suz@n