26

Re: taart voor 250 mensen

Zooooo dan ben je creatief, goed gedaan :thumb:

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

27 Laatst bewerkt door judje (19-03-2011 14:35)

haha, het zijn idd de gewone ranja blikken :Y  (van blik dus) van de aldi. Hier heb ik met een blikopener de bovenkant waar de dop op zit vanaf gehaald. Je houdt dan een cilinder met een bodem over. Deze heb ik gevuld met biscuitmix en in de oven. (ik heb ze wel goed ingevet en bakpapier repen erin gedaan zodat deze er makkelijk uit te liften is.) Ging perfect :thumb: . Ik heb daarna 6 rollen biscuit achter elkaar gelegd en bijgesneden waar nodig. En daarna alles tot 1 geheel afsmeren. Op tafelzeil heb ik  marsepein uitgerold en deze bovenop de buis gelegd. Daarna het zeil verwijderd en de marsepein verder om de buis wrijven en de restjes onder de buis.
Ging best wel goed.
Het was trouwens al voor Januari maar er stond ook een diafilmpje van de presentatie op internet, met een foto dat de hoge heren de taart gingen aansnijden. Misschien staat het er nog op.  :think:
zie dan : www. rtvassen.com en dan moet je zoeken met de zoekfunctie op duurzame verlichting.

groetjes Judje
www.detaartentoko.nl

28

Knap verzonnen en uitgevoerd zeg! :)

29

Wauw super zeg, en een super idee van die Ranja blikken... waanzinnig.

Toppie!!!  :thumb:

A chocolate in the mouth is worth two on the plate

30

Gaaf zeg, leuk idee en prachtig gemaakt.  :thumb:

Cake makes your smile !!!

31

Heel erg knap gedaan!!  :thumb:

Liefs, Zanoni

32

en nou maar hopen dat ze bij de scapino de echte lampen hebben gekregen, hahahah alhoewel ze met een van jou lampen waarschijnlijk ook heel erg blij worden! Super gemaakt hoor!

33

Wat een super originele opdracht!! Heel leuk gedaan!!

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

34 Laatst bewerkt door gertieneke (20-03-2011 10:37)

Wat zijn die buizen leuk geworden, wat een geweldig idee.  :thumb:
Hoe lang bak je die blikken dan ? En op welke temperatuur ? je kunt toch niet zien of dat al gaar is ?

35

heel leuk gedaan!!

36

wat een werk zeg!

37

Ik had al gereageerd maar ik wil even zeggen dat het een mega-tip is om in limonade blikjes te bakken.
Zo kan je ook,denk ik, van die kleine gebakjes maken.
Ik ga het van de week eens proberem met eentje.
Thanks voor de tip.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

38

Gaaf! Gaaf!  :thumb:

Met zoete groet! Akire

39

ik heb ze net zoals de gewone biscuit gebakken. Alleen iets korter, ongeveer 30 minuten. Daarna even met een sateprikker erin, komt deze er droog uit dan zijn ze gaar.  :Y
Ik heb ze trouwens op de volgende manier gevuld: Eerst doormidden (zoals een stokbrood) daarna in het midden er wat uitgesneden. Ik kreeg zo een v vormige uitsparing. Hier heb ik bbr ingedaan en daarna een laagje jam over de hele taart. (zoals je boter erop smeert.
Daarna weer opelkaar geplaatst. Zo krijg je er geen vullingrand tussen. Want als je er wel een gewone laag vulling in doet is de biscuit niet meer rond. ;)

groetjes Judje
www.detaartentoko.nl

40 Laatst bewerkt door inge h (20-03-2011 15:32)

dat is super gedaan
grinnik en nog van het goeie merk ook ;) de lampen he ;)
rarara voor wie werk ik  :lol:

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

41

judje schreef:

ik heb ze net zoals de gewone biscuit gebakken. Alleen iets korter, ongeveer 30 minuten. Daarna even met een sateprikker erin, komt deze er droog uit dan zijn ze gaar.  :Y
Ik heb ze trouwens op de volgende manier gevuld: Eerst doormidden (zoals een stokbrood) daarna in het midden er wat uitgesneden. Ik kreeg zo een v vormige uitsparing. Hier heb ik bbr ingedaan en daarna een laagje jam over de hele taart. (zoals je boter erop smeert.
Daarna weer opelkaar geplaatst. Zo krijg je er geen vullingrand tussen. Want als je er wel een gewone laag vulling in doet is de biscuit niet meer rond. ;)

Dank je wel vor de uitleg, ook met dat vullen, ik had er nog niet aan gedacht hoe je zo iets vult en toch rond krijgt
Ga het ook ik ook eens proberen, misschien voor kleine ronde gebakjes ook handig Super goed bedacht, nogmaals dank  :thumb: