1

Onderwerp: Dulche du leche en bananenconfituur

Heb even een vraagje. Wil een taart maken met als vulling dulche du leche en een bananenconfituur. Nu wil ik de taarten dinsdag/woensdag gaan maken. Kan ik de bovengenoemde vullingen dan al klaar maken vanavond en in de koelkast in een glazen potje bewaren of wordt het daar niet lekkerder op?

Daarnaast zou ik graag willen weten hoelang jullie het blikje dulche du leche laten koken (lees namelijk bij de één 1 uur en een kwartier en bij de ander weer 3 uur)? En hoelang laten afkoelen voordat je het blik open maakt en in een glazen potje kunt doen?

Hoop op veel reacties, bedankt alvast.

Groetjes Karin

2

Re: Dulche du leche en bananenconfituur

De bananenconfituur weet ik niks van.

Dulce de leche wordt naarmate je het langer kookt steviger en caramelliger. Dat is dus net wat je zelf lekkerder vindt. Het blikje moet goed afkoelen voor je het open kan maken, dus wel een paar uur. Of onder koud stromend water gaat het sneller. Je hoeft het blikje trouwens niet open te maken zolang je het niet nodig hebt. Gewoon dicht laten en terug in de kast zetten. Als je na opening wat overhoudt dan moet het wel in een potje in de koelkast.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Bedankt voor je reactie, ik ga ermee aan de slag.
Groetjes Karin

4

Mmm, mijn ddl staat nu af te koelen.
Is de eerste keer. Ben benieuwd hoe het smaakt.
Ik ga het trouwens combineren met granny smith mousse.
Kan ik het wel al uit de pan met water halen als het water nog lauwig is?

x

I don't steal ideas, I get inspired!

5

ja hoor, lauwig is geen probleem. Uit het water halen kan sowieso altijd. Alleen voor blikje open maken moet het afgekoeld zijn.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Bedankt...heb hem voor de zekerheid toch maar in het water laten staan.
Wat nu dus al ijskoud is. Straks eruit halen en dan zaterdag eens proeven hoe het smaakt.

I don't steal ideas, I get inspired!