1

Onderwerp: Kun je vloeibare smaakstof in Wilton white decorator icing doen?

Hopelijk zit ik nu in de goede rubriek  :o

Volgende week zaterdag heb ik m'n 3e en 4e les van de Wilton basics workshop en we moeten allerlei kleurtjes icing maken.
Ik vind de smaak van de icing alleen helemaal niet lekker! (veul te zoet en vanille-achtig...)

Nu bedacht ik dat ik er misschien citroensmaak ofzo doorheen kan doen. Ik heb zo'n flesje van Dr Oetker uit de supermarkt.

Kan dit? Of gaat de icing dan schiften omdat er vet in zit?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik maak de vulling van citroen-kwarktaart-pudding van Mona, dus citroen-icing leek me er wel goed bij passen!

Groetjes, Sanderijn

2

Re: Kun je vloeibare smaakstof in Wilton white decorator icing doen?

Bedoel je de kant-en-klare of die je zelf maakt?
Je moet natuurlijk rekening houden met de hoeveelheid vocht die je toevoegt; het zal niet gaan schiften, maar de consistentie kan wel te zacht worden als het niet geconcentreerd genoeg is.

(maar dit is toch ook info die je kunt vragen aan je cursusleidster??)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Ik bedoel de kant en klare icing uit die potten van 450 gram.

We moeten voor de volgende lessen allemaal verschillende kleurtjes gemengd en al meenemen, maar misschien neem ik dan het aroma gewoon los mee en ook poedersuiker voor als het te dun wordt en dan vraag ik het haar ter plekke. Dat is wel een goeie!

Ik heb verder geen contactgegevens van de leidsters...

Bedankt voor de reactie in elk geval!

4

Maar kun je niet gewoon je eigen icing maken? Dan kun je gewoon op smaak mengen.

En bedoel je dat je geen contactgegegevens van je cursuslocatie hebt? Dat snap ik hopelijk verkeerd??

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Haha, ja dat snap je verkeerd gelukkig. Maar de cursuslocatie is een grote hobbywinkel en de leidsters komen heel ergens anders vandaan.

Er staat in het boek wel een recept voor icing, maar omdat we met bc icing werken en niet meer royal icing dacht ik: misschien gaat iets zurigs wel niet samen met het vet uit de icing...

Bovendien ben ik liever lui dan moe geweest en heb ik al potten icing gehaald, omdat ik bang was dat zelf maken zou mislukken (ben echt nog een leek...)

Weet je wat? Ik ga het gewoon met een klein beetje icing uittesten :D

(zou het aan m'n zwangerschap liggen dat ik zo'n chaotische, onzekere twijfelkont ben momenteel??)  :o