1

Onderwerp: Vraag: mix of zelfrijzend bakmeel.

Ik heb een braadslee van 26x 39 cm nu lees ik in het boek- Hoe versier ik een lekker koekje- dat er gebruikt wordt 400 gr zelfrijzendbakmeel.
Maar ik doe het liever met de mix, maar moet/kan ik dan de zelfde hoeveelheid aanhouden met de mix of moet dat dan meer zijn.

Kan ik dan die hoeveelheid mix + 8-9 eieren in éénkeer met mijn Kennie doen of in 2x maak dat dan niet uit met de luchtigheid als die ene mix even moet wachten?

Alvast heel hartelijk dank voor jullie advies. :Y

groetjes van Ann

Re: Vraag: mix of zelfrijzend bakmeel.

Gaat dit om een koekjesrecept??

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Gaat dit om een koekjesrecept??

Sorry Suuz :o ,Ik ben zo bezig om het goed op te schrijven dat ik het helemaal vergeet waar het voor is.
Het is voor een kapsel om Petit Fourtjes te maken,ik heb dit al eerder gemaakt in een vierkante bakvorm met de mix,  om uit te proberen en dit probeersel was erg goed in de smaak gevallen.Ik ben bang dat het Basis recept van Peggy Porschen(het is wel makkelijker omdat de vorm bijna de maat is van de braadslee)maar ik denk dat dit recept een vaster is dan de mix.

groetjes van Ann

Ik zou het niet weten :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

5

Bedoel je biscuit-mix? dan zou ik zo goed en kwaad als het gaat proberen de inhoud te meten door te vullen met water, en daar het aantal eieren op te beslissen :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

Adrienne schreef:

Bedoel je biscuit-mix? dan zou ik zo goed en kwaad als het gaat proberen de inhoud te meten door te vullen met water, en daar het aantal eieren op te beslissen :Y

Ik bedoel de biscuitmix. je heb gelijk ik ga even meten met water.Ik heb op het schema gekeken van Felicitaartjes ik denk wel dat ik er uitkomt. :Y
Hartelijk dank Adrienne, :thumb:

groetjes van Ann

7

Adrienne schreef:

Adrienne, er gaat 4 liter water in,niet tot aan de nok gevuld zeg maar dan zou er misschien nog een half litertje bij kunnen,is het beter om tot het randje te vullen.

Dan zou ik nodig hebben, 600 gr.Biscuit-mix,  60 ml water,9 eieren,
Zou dat in één keer in mijn Kennie kunnen, of beter 2x te mixen. Zou dat geen invloed hebben op de luchtigheid van het kapsel als het eerste even moet wachten?

groetjes van Ann

8

9 eieren kan in een Kennie. Misschien een klein beetje met bakpapier verhogen, om safe te spelen?

Groetjes, Adrienne

9

Kennie met bakpapier verhogen lijkt me niet nuttig. Als je klopper nl niet meer boven het beslag uitkomt klopt die er geen lucht meer in.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10

:thumb:  :thumb:  :thumb:

groetjes van Ann

11

Adrienne.

nanan schreef:

:thumb:  :thumb:  :thumb:

groetjes van Ann

12

Mirjam5 schreef:

Kennie met bakpapier verhogen lijkt me niet nuttig. Als je klopper nl niet meer boven het beslag uitkomt klopt die er geen lucht meer in.

:lol: Ik bedoel niet de Kennie verhogen! Hoe kom je daar nou bij :think:  Het bakblik natuurlijk :+

Groetjes, Adrienne

13

Adrienne schreef:

9 eieren kan in een Kennie. Misschien een klein beetje met bakpapier verhogen, om safe te spelen?

............................ :x

14 Laatst bewerkt door Adrienne (19-03-2011 18:33)

nanan schreef:

Adrienne, er gaat 4 liter water in,niet tot aan de nok gevuld zeg maar dan zou er misschien nog een half litertje bij kunnen,is het beter om tot het randje te vullen.

Ik gaf 2 antwoorden ineen ;)
Ik geloof trouwens niet dat ik aanleiding gaf om je beledigd te voelen :nooo

Groetjes, Adrienne

15

Adrienne schreef:
nanan schreef:

Ik gaf 2 antwoorden ineen ;)
Ik geloof trouwens niet dat ik aanleiding gaf om je beledigd te voelen :nooo

Waarom moet ik me beledigd voelen :o ,daar gaf je toch geen reden toe je helpt me dus ik luister braaf :YIk vind het altijd prettig als jij reageerd op mijn gekluns.

Kus Ann

groetjes van Ann

16

Oh jemig, wat een sukkel ben ik! Zo zie je maar hoe met alleen woorden op een scherm misvertsanden kunt krijgen :O

Ik deed een quote van jou om uit te leggen aan Mirjam dat ik eigenlijk op 2 vragen tegelijk antwoord gaf, maar daardoor lijkt het alsof ik het tegen jou heb, wat dom van me!

Door de reactie van Mirjam leek het mij alsof ze boos was om mijn eerdere reactie, en dat leek mij overbodig, vandaar...

Ik vanaf nu NOG beter opletten voor ik iets verzend :+

Sorry voor het misverstand!

Groetjes, Adrienne

17

Oke en dan hier nog een misverstand de wereld uit: ik ben niet boos of beledigd hoor!! Ik vond alleen echt dat je berichtje eruitzag of je de kennie wilde verhogen  ;) En ik dacht eerst ook heel eerlijk dat je dat bedoelde :Y En het is idd veel logischer dat je de bakvorm bedoelde. Maar zo wakker was ik blijkbaar niet :D En ik had nog een extra (knipoog)smiley achter die andere in mijn vorige berichtje kunnen zetten voor de duidelijkheid.

Dus: jij ook sorry voor het misverstand en dan kan het hier nu weer gewoon gezellig worden O-)

18

Mirjam5 schreef:

dan kan het hier nu weer gewoon gezellig worden O-)

:lol: :thumb: ..... ;) !! O-)

Groetjes, Adrienne