1

Onderwerp: Circustent bakken

Hallo!

Ik wil een circustent gaan maken.
Nu heb ik bedacht dat de onderkant aan de binnenzijde (de tent dus) open moet zijn en een ingang moet hebben.

De ingang kan ik uitsnijden. En eigenlijk ook de binnenring.
Maar dat vind ik eigenlijk zonde van al het beslag.

Ik heb nu een 27,5 rond vorm (10 hoog) en heb het idee om daar mijn 12,5 rond vorm (ook 10 hoog) in het midden in te zetten (verzwaard met een steen). Dan biscuitmix erin en bakken maar.

Nu is mijn vraag; zou dat werken (ik denk van wel) en vraag 2 kan ik dan de hoeveelheid die je normaliter nodig hebt voor de vorm van 12,5 rond aftrekken van de hoeveelheid voor een normale vorm 27,5?

Ik hoor graag jullie mening!

2

Re: Circustent bakken

:think: je wilt dus een echte tent? Ik bedoel...wat van binnen dus hol is, zeg maar? Ik zou het alleen houden op de ingang. Die dus idd insnijden en bv donker bekleden. Je dak kan anders toch niet steunen? Zelf heb ik geen ingang uitgesneden, maar er een clown voor gezet. Viel de ingang minder op  ;)

3 Laatst bewerkt door poohbeer (18-03-2011 22:46)

Ik heb een buurman die inkoper is bij Kars...heel handig ventje  :Y , die komt helpen stutten.......ga t toch proberen  :o

Van binnen wordt hij dan idd hol...ze willen geen clowns enz maar juist acrobaten en dit moet ik eigenlijk wel in de piste plaatsen....

4

:think:

ben heeeeel benieuwd naar t resultaat!  :Y

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

5

maar waar is de taart dan, als je alleen de buitenrand van biscuit/cake hebt?
Is het dan niet handiger van fondant+tylose iets te maken (net als kroontje en daar dan een dakje op?

Ik zie je morgenochtend en dan hoor ik wel weer...

Groetjes, Dorothea.

6

Hey Doro!

Ze hoeven maar n taartje voor 15 personen.
Uit t dak en de rand moet dat zeker lukken (27,5 blikken).

Maar ik heb mij bedacht qua bakken....
Het opensnijden voor de vullen wordt zo een drama. Dus bak en vul hem eerst en snij dan de cirkel uit.

7

Ik zou als ik jou was dan wel cake gebruiken en geen biscuit cake is wat steviger.

Neem ook is een kijkje op mijn Facebook en liken natuurlijk https://www.facebook.com/SvenniesTaartenhuys?ref=hl