1

Onderwerp: Help!!Wie kan snel helpen..?

Ik moet vandaag om 16:00 een taart afhebben. Nu heb ik gisteravond het kapsel gebakken en die is dus mislukt. Hij kwam niet goed omhoog en is veelste compact geworden. Ik vermoed dat dit komt omdat ik 8 grote eieren heb gebruikt en dat dit net te veel was voor mijn mixer.
Ik ga dus zo snel naar de winkel om nieuwe eieren te halen.

Mijn vraag is nu: Kan ik de mix (zelfgemaakt) in tweeen bereiden. Dus eerst 4 eieren met suiker mixen en daarna het meel erdoor spatelen. Dit vast in het bakblik doen en daarna het tweede deel mix klaarmaken en dan bij de eerste lichting in het bakblik doen?
Moet ik het geheel daarna nog met elkaar mengen voordat ik het in de oven doe?

En dan nog een vraagje. Als het kapsel gebakken is, kan ik het dan in de vriezer leggen om het versneld te laten afkoelen of gaat dit dan niet goed?

Groet,
Cynthia

2

Re: Help!!Wie kan snel helpen..?

Met zelfgemaakt weet ik het niet, gebruik zelf altijd de mix. De mix heb ik weleens in twee delen gedaan en dat ging gewoon goed. Maarruh waarom wil je in twee delen mixen,want in principe moet 1 keer mixen met 8 eieren (middel) goed gaan.

Afkoelen in de vriezer is in principe niet nodig. Wanneer ik haast heb zet ik de taart naast een open raam (in de winter dan  ;) ) en dan is ie binnen een uurtje goed afgekoeld.

3

Ik zou de eieren en suiker mixen en dan in een andere kom doen, dan de 2de serie eieren mixen en ondertussen het meel in het eerste deel zeven. dan hoeft het niet zo lang te wachten tot je 2de serie klaar is.
Succes!

Groetjes, Dorothea.

4

Thanx dames.
Hij zit in de oven dus hopen dat hij nu wel lukt.

5

Thanx dames.
Hij zit in de oven dus hopen dat hij nu wel lukt.

6

:thumb:  :thumb:  :thumb: We duimen voor je :)  :)

7

sterkte met deze stresstoestand.
Wat je ook had kunnen doen is twee taarten bakken van ieder de helft mengsel, en die na het bakken op elkaar leggen met iets ertussen uiteraard.
hoop voor je dat het helemaal goed komt.

8

Nu ben ik wel benieuwd of het allemaal gelukt is :Y

9

en is het gelukt?

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

10

Ja, ja het was gelukt. Heb eerst beslag met 4 eieren gemaakt en toen nogmaals en alles in het bakblik gedaan. Kreeg toch wel wat kleurverschil, maar dat deed niets af aan de smaak.
Ook was het nog even doorwerken die dag, want ik kon pas om 13:00 gaan bekleden en zo. En aangezien ik nog maar pas taart, ben ik nog niet zo rap. Maar gelukkig was hij helemaal geslaagd.

Ik had de taart al geshowed in de parade, dus als jullie hem nog willen zien moet je even zoeken op mijn naam.

Bedankt nog voor alle reacties.