1

Onderwerp: ik heb het er even mee gehad...

heb geloof ik toch echt alle manieren van kneden/ uitrollen wel geprobeerd maar nog steeds heb ik met regelmaat van die kleine haarscheurtjes in mijn fondant ( bakels) zitten, over het algemeen onderaan.
Heb verschillende soorten fondant geprobeerd maar vind dan Bakels toch het fijnste. Heb uitgerold op crisco, poedersuiker, non-stickboard, tafelzeil enz. enz.
Ze zijn zoals gezegd maar heel klein maar ik vind het verschrikkelijk storend.
Wie o wie heeft de gouden tip?? :s

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

2

Re: ik heb het er even mee gehad...

Beetje crisco of frituurvet er over wrijven zou wel eens kunnen helpen

Groetjes Ellen

Taart groetjes Ellen

3

Dat helpt idd, maar het probleem is dat ik gewoon niet wil dat die scheurtjes erin komen. Of ben ik nu gewoon echt een grote z****

4

sil schreef:

Dat helpt idd, maar het probleem is dat ik gewoon niet wil dat die scheurtjes erin komen. Of ben ik nu gewoon echt een grote z****

Ben zelf ook na een tijdje fondant overgegaan op zeelandia marsepein , vindt ik lekkerder en makkelijker mee te bekleden, scheurtjes e.d. zijn goed weg te 'smootheren'

Gr. Ellen

Taart groetjes Ellen

5

Helaas ellen, wij lusten geen marsepein :s

6

ik vind de bakels helemaaaaal niet prettig om mee te bekleden, ik gebruik altijd ballina en dat gaat eigenlijk prima... maar idd, zeelandia 1:3 marsepein... werkt super en snoept ook zo lekker weg  O-)  :x

7

Misschien rol je toch iets te dun uit? (is mijn fout vaak....)

8

ik heb even op je site gekeken bij de bruidstaarten, maar je maakt super mooie taarten? ik snap dit topic niet helemaal  :o , . ik zou zeggen ga zo door  :o   :thumb:

9

lauraF schreef:

ik heb even op je site gekeken bij de bruidstaarten, maar je maakt super mooie taarten? ik snap dit topic niet helemaal  :o , . ik zou zeggen ga zo door  :o   :thumb:

dank je  :o  Het zijn ook maar kleine haarscheurtjes, maar ik stoor me daaraan.
En dan zie ik in het boek van Peggy Porschen grotere scheuren staan dus dan spreek ik mezelf toe dat ik niet zo moet zeuren. Maar helaas helpt dat niet  :/

10

Marsefond gaan gebruiken. Zelf vind ik 1:1 erg lekker, maar je kan er natuurlijk voor kiezen om minder marsepein te gebruiken. Dus 1/3 vervangen door marsepein.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

11

Ik maak sinds een paar weken zelf mijn fondant, geen scheurtje te zien!! en dan idd niet te dun uitrollen zoals al gezegd is :)

12

ik ga gewoon alle tips weer uitproberen. Toch vervelend dat ik dan zoveel taart moet bakken  :lol:

Het heeft niks met te dun uitrollen te maken hoor, dat zijn andere scheurtjes :)
Het zijn meer barstjes ook eigenlijk. Ik heb het trouwens ook af en toe hoor... als ik haast heb :)
Kneed je alles trouwens wel goed door?

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

sil schreef:

ik ga gewoon alle tips weer uitproberen. Toch vervelend dat ik dan zoveel taart moet bakken  :lol:

Ja erg vervelend ;) ahum haha!

Moest trouwens ook aan het kneden denken zou het anders niet weten  :think:

15

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Het heeft niks met te dun uitrollen te maken hoor, dat zijn andere scheurtjes :)
Het zijn meer barstjes ook eigenlijk. Ik heb het trouwens ook af en toe hoor... als ik haast heb :)
Kneed je alles trouwens wel goed door?

ja ik kneed alles goed door, soms wel een kwartier. Ik doe alles volgens de map "tips van suuz" die op mijn laptop pronkt. Misschien ben ik gewoon een muggezifter.

16

Bakels droogt snel vind ik. Wat ik fijn vind om mee te werken is marshmallowfondant van Regalice of fondant van M&B.

Groetjes, Elly