1

Onderwerp: drielaags stapel - gaat dit goed zo?

Over twee weken ga ik mijn eerste drielaags stapeltaart maken (25-20-15). Zijn maïskolfprikkers daar sterk genoeg voor? Ik wil er ook een grote maïskolfprikker (30cm) doorheen doen, maar hoe krijg ik een gaatje in de cakeboards? Met een scherp mes, of moet ik eerder denken aan een Dremel-achtig iets? Misschien een hele domme vraag, maar het is de eerste keer dat ik cakeboards ga gebruiken, dus ik weet het echt niet.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

2

Re: drielaags stapel - gaat dit goed zo?

Kijk even hier: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=130997 Dan kom je waarschijnlijk al een heel eind!
Verder kun je de zoekfunctie er misschien nog even op los laten. Er is al heel veel geschreven over het stapelen.
Succes!  ;)

Dat is toch een TAART waard!

Dankjewel voor je reactie. Ik heb al vaker gestapeld, maar nog geen drie lagen. Vandaar dat ik me afvraag of maïsprikkers stevig genoeg zijn om twee lagen te dragen. Ik vind ze er altijd best breekbaar uitzien, maar het zijn natuurlijk niet echt grote lagen. Voor een stapel met twee lagen weet ik zeker dat het goed gaat.

En dan dat gaatje in de cakeboard... In de taartkartons gebruik ik daarvoor een schaar, maar echt netjes ziet het er niet uit. En zo'n board lijkt me haast niet doorheen te komen :think: .

4

Dan misschien toch stapelen met karton ipv board. Is stevig genoeg hoor.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5 Laatst bewerkt door Maji (18-03-2011 23:16)

Gaat prima met boards en maïsprikkers. Ik heb vaker zo gestapeld en staat als een huis, ik doe geen lange door het midden.

Wel genoeg prikkers per laag natuurlijk  ;)

Groetjes Maji