1

Onderwerp: Eerste Bruidstaarten ...

..... maar wel neppers. Er trouwt bij ons voorlopig nog niemand maar ik wilde wel een mooie bruidstaart maken. Dus dan maar dummies.

Heb ze simpel gehouden maar zo vind ik ze meestal het mooist:

http://farm6.static.flickr.com/5260/5534722677_76126a35ed_z.jpg

http://farm6.static.flickr.com/5019/5535303338_3d85a39f59_z.jpg

http://farm6.static.flickr.com/5171/5534725317_d24a8696b1_z.jpg

Bedankt voor het kijken en feedback is altijd welkom!

2

Re: Eerste Bruidstaarten ...

mooi

groetjes Colinda   mijn motto : bijzonder feest , eigen taart
                              www.bijzondertaartje.nl

3

ze zijn erg mooi!

4

Wauw, ik vind ze prachtig :Y   Zijn deze van marsepein of fondant? :think:

5

Mooi door eenvoud!!  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

6

heel mooi
door de eenvoud
maar weet je wat ik me nu afvraag, het lint moet eraf met het snijden en dan ziet het er toch minder fraai uit of is dat gewoon niet 'ons' probleem?

7

Prachtig hoor al zijn ze niet om op te eten :thumb:

8

Prachtig!!!

9

Mooi hoor, juist door de eenvoud. Is ook mijn smaak. :) En leuk toch, dummies. Dan kun je tenminste wat laten zien als je een bruidspaar to be over de vloer krijgt. :)

Esther1968 schreef:

heel mooi
door de eenvoud
maar weet je wat ik me nu afvraag, het lint moet eraf met het snijden en dan ziet het er toch minder fraai uit of is dat gewoon niet 'ons' probleem?

Ik gebruik ook vaak satijnen linten. Niet dat mijn onderkanten zo lelijk zijn, maar ik vind linten gewoon mooier dan een 'lint' van marsepein (tenzij het zo'n parelrandje is). En ach, als het gesneden is zien de meeste stukjes er al niet meer echt heel mooi uit, toch?

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

10

Ziet er heel mooi uit, vind de kleur van de eerste erg mooi.

11

wat super strak gemaakt zeg!!
echt heel erg mooi

een dummie wordt toch wel met fondant of marsepein bekleed?

12

Oh heel mooi! Het klopt; eenvoud siert de kunst  :Y

Ik vraag me af met die dummies.....bekleed je er (in dit geval) 3 en dan leg je het lint er omheen en de bloemen er losjes op, foto's maken en dan dezelfde voor de gele variant gebruiken of niet?
Ik bedoel het niet negatief hoor maar ik zou ook niet weten waar ik al die enorme taarten zou moeten laten....

En heb je nog tips om de boel zo mooi wit te houden? Ik doe mijn best om alles goed schoon te houden, was m'n handen steeds tussendoor maar met wit zie ik toch regelmatig kleine pluisjes. Ben ik daar de enige in :o ??

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

13

Sandra-lala schreef:

Oh heel mooi! Het klopt; eenvoud siert de kunst  :Y

Dat zat ik nou juist ook te denken!

Maar, hoe maak je eigenlijk die linten vast. Met een lijmpistool ofzo? En kan dat ook als ie wel opgegeten zou worden, of is dat niet 'voedselveilig' en hoe zou je het dan doen?

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

14

Een lint maak je vast met een drupje Icing , tyloselijm of gewoon een papje van poedersuiker met een drupje water.
Op een dummie kun je het natuurlijk ook gewoon met een kopspeldje vastzetten.

Carpe Diem !

15

Mooi!!

16

Ziet er heel mooi en eenvoudig uit :thumb:  Persoonlijk had ik de taarten gefotografeerd zonder draaiplateau ;)

17

olivierd schreef:

wat super strak gemaakt zeg!!
echt heel erg mooi

een dummie wordt toch wel met fondant of marsepein bekleed?

Ik heb de dummies bekleed met fondant. De bloemen zijn ook gemaakt van fondant. Het is idd 2x dezelfde dummie. Ik heb helaas niet de ruimte om ze allemaal zo te laten staan. Het lint heb ik in dit geval vastgezet met een speldje maar op een echte taart doe ik dat met een beetje royal icing.

Om te voorkomen dat de fondant vies wordt met pluisjes, maak ik mijn gereedschap en werkplek voor ik begin goed schoon en zorg ik dat ik niet al te pluizige kleding aan heb. Maar helemaal voorkomen doe je het toch nooit.

echt heel erg mooi zeg!
handig he, die dummies!! :D
staat ie nu mooi te pronken op een kast?

Ik zing mijn eigen wijsje!

19

Hij is al ontmanteld en staat te wachten op de uitvoering van nog meer taartideen die in wil uitvoeren. oa mijn eigen bruidstaart zoals die had moeten zijn toen we 10 augustus vorig jaar trouwden.