1

Onderwerp: Drama's met biscuitmix

Wat gaat er mis?

Ik heb standaard biscuitmix gebruikt van Taart en Decoratie. Die kwamen gaar en heel hoog uit de oven, zowel een boltaart als een ronde bakvorm. Nadat mijn mix op was heb ik twee nieuwe verpakkingen gehaald, hierna is het een groot drama.

De taarten komen gewoon niet omhoog, ze blijven net zo hoog als de hoogte van het beslag wat ik erin doe. Ik doe alles hetzelfde als voorheen. Heb nu al van alles geprobeerd, langer kloppen, bloem(biscuitmix) er doorheen spatelen aan het einde. De bolvorm wordt ook niet gaar, de onderkant wordt heel hard en de bovenkant is nog niet gaar.

Heb inmiddels 2 nieuwe verpakkingen ontvangen, daar hetzelfde probleem mee. Had er dan 1 die wel omhoog kwam maar zodra ik hem uit de oven haalde zakte hij volledig in. Iemand een idee / advies?

2

Re: Drama's met biscuitmix

Gebruik je de ingrediënten op kamertemperatuur? Anders proberen je oven iets lager te zetten.
Succes

Groetjes van Monique
(op Hyves kan je mijn foto's van de taarten zien camosa.hyves.nl)

3

is je oventemperatuur wel goed?

4

:think:  jij zegt dat je de mix aan het eind door de rest spatelt.... Bij mix hoeft dit niet. Je mixt de mix+eieren+water samen 8 min lang en 2 min kort. Dan in de vorm gieten. Spatelen doe je alleen wanneer je het beslag helemaal zelf maakt (met bloem dus) Of begrijp ik het niet goed  :o

De biscuitmix moet inderdaad direct mee worden geklopt en niet aan het eind erbij worden gespateld. Dat is 1 van de voordelen van biscuitmix  :Y

I'm not bossy, I just have better ideas...

6

Ik weet dat ik alles in 1 keer moet doen, maar als dat na 3 keer proberen niet lukt ga je andere dingen proberen. Alles is op kamertemperatuur, genoeg tijd geklopt. Ik kan de temperatuur veranderen, maar waarom is het bij de eerste 4 taarten wel goed gegaan???

Geen idee, we proberen ook alleen maar mee te denken  ;)

I'm not bossy, I just have better ideas...

8

Heb je een hetelucht oven / electrisch / of gas? Hier zit verschil in met temp.
Vriendin van mij doet het met haar combi-magnetron op 180 graden. Ik heb een heteluchtoven en moet het op 150 graden zetten. Misschien zit hier het probleem??

Groetjes Heleen

Misschien heeft iemand aan de knoppen van je oven gezeten.......
Hier heb ik 2 kinderen die dat nog weleens willen doen.....

10 Laatst bewerkt door taartjesdroom (17-03-2011 20:38)

Jacquelien1980 schreef:

Misschien heeft iemand aan de knoppen van je oven gezeten.......
Hier heb ik 2 kinderen die dat nog weleens willen doen.....

Herkenbaar  :s

Ik zet de kom met eieren altijd eventjes in heet water en klop die daarna 30 seconden alvast voor. Daarna water en biscuitmix erbij en 8 minuten kloppen. Werkt hier als een tierelier.

Hier trouwens een heteluchtoven die altijd op 165 graden staat.

11

Misschien mankeert er iets aan je oven?