Dat is wel een heel algemene vraag
. Als algemeen advies kan ik wel zeggen: begin simpel! Dus neem geen al te ingewikkelde vorm en houd het aantal kleurtjes beperkt. Dat scheelt voorbereidend werk en wachten tussendoor, want als je twee kleuren natte icing aan elkaar laat grenzen heb je risico dat de kleuren in elkaar gaan overlopen. Maak misschien de eerste keer nog geen rood of zwart, want dat zijn wat lastigere kleuren om te maken.
Voor het maken van de icing: de mixen uit de webshop zijn goed, maar je kan het ook heel simpel zelf maken met behulp van eiwitpoeder. Uit een zakje van 100 gram kan je heel veel porties RI halen!
Voor het spuiten van de 'lijntjes' gebruik ik het liefst tip 2, maar bij een simpel figuurtje kan het ook prima met tip 3. Tip 1 is wat lastig werken, dat raakt snel verstopt. Voor het 'flooden' gebruik ik meestal tip 4 of 5.
Het moeilijkste vond ik in het begin de dikte van de icing. Ik zou adviseren om Youtube-filmpjes te kijken en daar vooral over te lezen, want de juiste dikte is echt heel belangrijk. Mocht je beginnen met kleine koekjes, dan kun je ook één dikte icing gebruiken voor alles. Je moet een beetje gevoel krijgen voor de consistentie, wanhoop dus niet als het de eerste keer niet helemaal goed gaat! Als je wilt kun je wat voorbeelden op mijn blog bekijken. De teckelkoekjes vond ik zelf het makkelijkst (omdat er maar één dikte icing nodig was), maar de parapluutjes en de cupcake-koekjes zijn denk ik ook heel geschikt voor een eerste experiment! Maar wat je ook maakt, in elk geval heel veel plezier, ik vind RI heel leuk om mee te werken!