1

Onderwerp: spuitzak met botercreme

hallo allemaal,

ik heb spuitzakken met verschillende mondjes gekocht.
nu wil ik gaan oefenen met roosjes, bloemen en mooie randjes spuiten.
nu vraag ik me alleen af kan dat met gewone botercreme of moet daar nog iets doorheen? en kan ik de botercreme kleuren met kleurstof waarmee ik mijn marsepein kleur?

alvast bedankt
marrie

2

Re: spuitzak met botercreme

Volgens mij kan het wel met botercreme (en elke andere soort creme), maar ik vind het zelf vele malen mooier met royal icing. Botercreme kun je inderdaad met gelkleurstof kleuren.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Ja hoor, je kunt met botercreme prima werken in een spuitzak. De bc wel op kamertemperatuur.

4

Botercreme kan natuurlijk wel, maar dat wordt niet hard, zoals royal icing. Je kunt het niet zo lang bewaren, want dat wordt ranzig...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

5 Laatst bewerkt door Nathaly13 (07-03-2011 21:06)

Ikzelf oefen ook met Royal Icing die ik soms kleur met de kleuren van wilton. Het voordeel is inderdaad dat je de icing in een luchtdich afgesloten bakje heel lang kunt bewaren en eventueel later kunt gebruiken om je taart mee te decoreren

groetjes van Nathaly

6

oke dank jullie voor jullie reacties.

ik denk dat ik dat dan maar aan moet schaffen, maar de botercreme van de webshop is best zoet en gewoon lekker te eten is dit ook met de royal icing of moet je daar nog iets van een smaakje aan toevoegen.
heb hier namelijk nog nooit mee gewerkt dus heb geen idee hoe de smaak en verwerking ervan is.

Royal icing smaakt naar suiker, gezien dat bijna alles is wat erin zit.

Het voordeel van oefenen met botercreme is is dat je vaker dan eens met een portie kan oefenen. Wat je waneer gebruikt licht er gewoon aan wat je wilt. hard/zacht dingen op een cake maken/van te voren maken/lang bewaren etc.

Dus ik zou zeggen gewoon lekker oefennen met verschillende materialen om te kijken wat jou ligt.

x

8

ik heb de icing gemaakt zoals op de verpakking staat en toen kreeg ik een droge in stukjes zijnde mix. ik heb er iets water bij gedaan en toen werd het iets beter maar...............
eenmaal in de spuitzak kwam het er niet uit veel te stug
help me wat doe ik fout?
had alles al klaar liggen om te beginnen met oefenen lukt het maken van de royal icing niet :(

iemand tips of ideeen wat ik fout doe?

9

Marrie,
De royal icing mix altijd eerst zeven zodat er geen klontertjes meer inzitten. Als hij klaar is altijd afdekken met een vochtige doek want hij droogt zeer snel uit en dan krijg je een korst die inderdaad droge stukjes vormt als je hem dan door elkaar roert.
Ik weet natuurlijk niet hoe je het gedaan had maar ik  hoop dat je hier wat aan hebt?

Groetjes Peggy

Workshops en taartbenodigdheden: www.Cakexclusive.be Webshop:www.cakexclusiveshop.be

10

:) ja ik denk dat de tip van een vochtige doek wel helpt ja.

had niet verwacht dat het zo snel zou opdrogen, maar ach weer iets geleerd zo leer je elke dag weer bij.

dank je voor je tip ga het vanmiddag gelijk weer uitproberen  :)

11

Als het echt te dik is om te spuiten kun je ook nog een paar druppels water toevoegen.

Dat is toch een TAART waard!