1

Onderwerp: waar een textuur/relief matje kopen voor cc?

Ik ben op zoek naar een relief/textuur matje met bloemenprint om te gebruiken voor fondant. Aangezien ik alleen cc's maak en geen taarten heb ik niet zo'n grote nodig. Ben al een tijdje op internet aan het speuren maar heb nog niks gevonden, behalve een set waar 5 verschillende patronen in zitten, maar deze patronen vind ik niet zo leuk.

Wie kan mij helpen?

2

Re: waar een textuur/relief matje kopen voor cc?

Heb je bij de div. webshops ook gekeken naar reliëfrollers???

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3 Laatst bewerkt door cinnie1 (14-03-2011 10:03)

http://www.deleukstetaartenshop.nl/roll … 83_66.html

of deze

ellenscreativecakes.nl/shop/gereedschap/reliefstokken-en-reliefmatten.html

of deze

taartendecoratie.nl/182-structuur-matten--rollers

staan genoeg kleine matjes en kleine stokjes tussen

4

Totaal andere hobby: om kaarten te maken bestaat er een aparaat dat de cuttelbug (oid) heet, hierin gaan ook van die reliefmatjes. Je hebt de originele, maar er zijn ook 'neppers' die in het apparaat passen. Vanaf een euro of 5 zijn ze er wel. Dus informeer maar eens bij hobbywinkels of marktkraam die spullen verkopen om kaarten te maken,

5

Bedankt voor jullie snelle reacties! Die van reliefmatjes bij een knutselwinkel of op de markt vind ik een goeie tip. Ik ga vrijdag zeker hier op de markt even kijken.

Ik vind het zonde om er heel veel geld aan uit te geven want ik wil alleen cc voor thuis maken en niet in opdracht ofzo. 

Bedankt!

6

Ik heb ze gevonden! Ik ben heel wat winkels met knutselspullen e.d. af geweest en uiteindelijk in zo'n goedkope boekenwinkel malletjes gevonden voor 4 euro per stuk.

Heb er eentje meegenomen en ga vanavond even proberen of het wat wordt met fondant.

7

Ja gaat heel goed hoor, bij mij iig wel :P
Mijn moeder heeft zo'n cuttelbug geval en dus meerdere van die matjes dus jat ze lekker bij haar weg hihi.
En die dingen zijn 2zijdig, dus kan kiezen voor een opdruk of een indruk zeg maar.
Ik rol altijd een stuk fondant uit, dan dat matje erop en er een keer goed overheen met de roller, je ziet het wel als je er goed overheen bent geweest. Dan voorzichtig matje eraf halen en dan steek ik de rondjes uit, ideaal!

8

Nou, ik heb het net geprobeerd en het gaat echt super goed! Ben helemaal blij, wat een goede oplossing!

Ik heb 1 matje gehaald (met bloemenmotief) maar ga deze week zeker nog een keer terug om nog een paar andere motiefjes te halen.

9

Soms heb ik nog wel goede ideeen :P