1

Onderwerp: hoe slagroom maken?

het lijkt misschien een rare vraag maar ik dacht dat slagroom gewoon opgeklopte room was, maar dit is niet zo lekker als slagroom uit spuitbussen. Ik moet binnenkort een taart maken gevuld met slagroom en fruit. Hoe begin ik hieraan?
Kan ik slagroom uit een spuitbus gebruiken hiervoor? En dan gewoon stukjes fruit hierover strooien of hoe? en welk fruit?
En ook als je een dijk van botercreme spuit, wordt de slagroom dan niet platgedrukt? sorry maar normaal vul ik enkel met BC en jam daarmee mijn vele vragen. Alvast bedankt!

2

Re: hoe slagroom maken?

zou zeker geen spuitbus-slagroom gebruiken.

gewone slagroom (vers of langer houdbare) in een kartonnetje/beker van 200ml kopen. opkloppen met 1 vanillesuiker-zakje of 2 theelepels gewone suiker. op je taart-laag verdelen. fruit er bovenop leggen en verdelen over hele laag. qua fruit is alles mogelijk, alleen rekening houden dat er niet te veel vocht in mag zitten, eventueel even laten uitlekken dan wassen

hopelijk heb je hier iets aan

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

3

Ik zou er dan wel een zakje klop-fix er door heen doen om de slagroom extra stevigheid te geven.

4

Ik heb een keer spuitbus slagroom geprobeerd, maar na ongeveer een halfuurtje werd het helemaal waterig!
Niet doen dus.  :P

Je kunt er ook nog wat mascarpone door doen... ook erg lekker en maakt het ook nog wat steviger!  :P

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

6

oke! dank je!!!

7

Taarterataaa...! schreef:

Je kunt er ook nog wat mascarpone door doen... ook erg lekker en maakt het ook nog wat steviger!  :P

jep dat is hier erg gewild  :9

N-Joy Cakes

8

Geen citrusfruit, mango, papaja, ananas of kiwi als het vers is. Uit blik kan wel. Andere fruitsoorten kan je wel vers gebruiken.

If life gives you lemons, make lemoncurd.