1 Laatst bewerkt door adi84 (27-02-2007 22:02)

Onderwerp: heavey whipping cream

wat is heavey whipping cream in nederlands?
is dat gewoon slagroom ?
kan iemand mij vertelen ?

Re: heavey whipping cream

volgens mij wel
maar er zijn hier meerdere mensen die er meer verstand van hebben ik gebruik in iedergeval slagroom in zo'n geval. Maar heb mij in Amerika ook steeds afgevraagd waarom er daar 3 verschillende soorten cream zijn.
heb ooit in de supermark aan een oud vrouwtje uitleg gevraagd toen bleek dat half cream koffie melk was en whipped cream al vooraf geklopte slagroom(dat had je hier toen nog niet dus was ik verbaasd)
groet,
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

3

In engeland kon je single cream, double cream en whipping cream kopen. De naam was afhankelijk van de hoeveelheid vet in de slag room. Single cream had de minste hoeveelheid vet. Die kon je net zolang kloppen als je wilde maar werd niet dik.
Maar aangezien je hier in supermarkt maar 1 soort kan kopen gebruik ik die voor elk recept dat cream zegt.

groetjes francisca

4

Het hangt ook een beetje van het recept af. Single cream kun je soms vervangen door koffieroom (niet koffiemelk) of anders gewoon door slagroom. Double cream is te vervangen door slagroom, maar ook door creme fraiche of een combinatie van die twee.

Groeten, Eline

5

Vetgehalte volgens de soort:  (UK) (US)
Clotted Cream 55%
Double Cream 48%
Heavy Cream 36%
Whipping Cream 35% 30%
Whipped Cream 35% 
Single Cream 18% (=Light Cream)
Half Cream 12% (=Half and Half*)

Bovenstaande vond ik op een website...
Maar in veel andere sites zag ik dat heavy cream ook 48 % vet bevat en slagroom bevat 40% dus een goede vervanger voor Heavy cream lijkt me.

6

Hallo, ik ben Amerikaans, en ik zie je vraag, en whipping cream is niet slagroom, maar whipped cream wel, Whipping creaam is iets dat lijkt een beetje op melk of zo, jij kant het wel drinken maar heel vaak is het gebruikt voor koken, zo als hete whipping cream met kaas er in of zo. Dus whipped cream is wel slagroom maar whipping cream niet, maar ik weet niet hoe whipping cream heet in nederlands maar ik ben het zoeken.

7

Whipping cream is als het goed is Kookroom ;)
Whipped cream is slagroom,
en heavy whipped cream is als het goed is iets aangevette slagroom.