1

Onderwerp: granny smith mouse combineren

Ik ben over twee weken ongeveer jarig, en had het idee om een taart te maken gevuld met granny smith mouse (van de appeltjes).
Heb het recept hier op het forum gevonden, maar ben benieuwd hoe ik dit moet combineren.
Wat te gebruiken als tweede laag?
Gewone botercreme of bastognecreme, of toch iets fruitigers?

Ik kan hier op het forum eigenlijk alleen de combi met lemon curd vinden, maar dat wil ik niet gebruiken omdat ik geen idee heb hoe dat smaakt en wat het is.

Hopelijk hebben jullie nog ideeën?

I don't steal ideas, I get inspired!

2

Re: granny smith mouse combineren

Lemon curd is zeker de moeite waard :P
Heeft ook een frisse smaak.

3

kus-janneke schreef:

Ik ben over twee weken ongeveer jarig, en had het idee om een taart te maken gevuld met granny smith mouse (van de appeltjes).
Heb het recept hier op het forum gevonden, maar ben benieuwd hoe ik dit moet combineren.
Wat te gebruiken als tweede laag?
Gewone botercreme of bastognecreme, of toch iets fruitigers?

Ik kan hier op het forum eigenlijk alleen de combi met lemon curd vinden, maar dat wil ik niet gebruiken omdat ik geen idee heb hoe dat smaakt en wat het is.

Hopelijk hebben jullie nog ideeën?

Lemon curd lijkt wat op pudding (of advocaat) van textuur en kleur maar dan ipv vanillesmaak zoet-zure van citroen.Als je citroentaart kent (tarte au citron parisienne), kan je het daarmee vergelijken. Als je lemon curd zelf maakt, wees dan bereid om 15minuten aan 1 stuk te kloppen met een garde  :D
en anders een potje kan en klaar kopen  O-)
Verder is lemon curd njammie!!

en mss frambozen bij de mousse?

4

dulce de leche lijkt me ook zalig icm appel :9