1

Onderwerp: eieren uitblazen tip gevraagd

Mij is gevraagd om de eieren( en dat zijn er best wat) welke ik gebruik om biscuits te bakken uit te blazen. Zodat deze versierd kunnen gaan worden ivm pasen.
Nu vind ik het dus niet zo hygienisch om die eieren met mijn mond uit te blazen, om dat ik die biscuits toch gebruik bij taarten welke ook door anderen gegeten worden.

bestaat er iets of een manier om eieren uit te blazen zonder dat ik met mijn giecheltje aan dat ei kom???

2

Re: eieren uitblazen tip gevraagd

Volgens mij niet  :nooo , heb nog even zitten googlen maar zag geen andere methodes !

3 Laatst bewerkt door Dot (15-03-2011 11:40)

ik heb ooit zo'n blaasdingetje gehad, waarmee je ze uit kon blazen, een soort harmonica-pijpje, maar vond het niet zo'n succes...

van internet...Leegblazen met een injectienaald is de manier om maar 1 gaatje in het ei te maken. Met een speciaal pompje gaat dit ook goed.  Zuig lucht in de injectienaald en breng deze in het gaatje, van het ei.  Spuit langzaam de lucht naar binnen, het eiwit komt nu langzaam naar buiten. Nu goed het ei schudden om de dooier kapot te maken. Doe hetzelfde met de dooier als met het uitspuiten van het wit.
http://francien.atspace.com/Werkwijze%2 … 20tips.htm

Groetjes, Dorothea.

4

Oh die had ik gemist dan  ;)
Mag je wel flink de tijd nemen.... pff... weet niet hoeveel eieren je gebruikt maarre.... succes !!

5

[MOVE] --> euhm.. jeetje... pffff....  doe maar Taartdecoratie algemeen  :think:

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6 Laatst bewerkt door incense (15-03-2011 12:27)

:D  :D oooh toch verhuizen...dacht juist dat ie hier t meest op zijn plek zou staan. Sorry daarvoor,.

maar met een spuit dat ding leeg blazen ...dat moet natuurlijk wel gaan lukken.
Ik denk alleen dat t een vreselijk rot werkje is...ik zocht eigenlijk de gouden eieruitzuigtip :P  :P  :P ( lees zo min mogelijk moeite)

7

:D  :D  oooh en die link die je erbij heb gedaan Dot. Echt super leuk. wat een eieren maakt dat mens, echt ieniminie kunst werkjes.

8

nou, misschien eerst goed schudden en dan met grote spuit leegzuigen???

Groetjes, Dorothea.

9

:D  :D  :D  het verreist ook nog een perfect gaatje :P  :P  :P  :lol:  :lol:  :lol: . dat word echt een reuze gepriegel. ze willen nl zon 40 lege eitjes hebben.
Nu vond ik dat niet zon probleem, normaal gooi ik ze weg...dus dacht...das toch geen moeite??????

Ga me nog ff achter me oren krabben :lol:

10

En als je bij kop en kont van het ei een gaatje maakt en dan met een lege injectie spuit blaast door het ei ? Zou het dan niet lukken ?
Gaatje kun je draaien met een klein boortje, even in een kurk zetten dan heb je een betere hou vast, er zijn ook speciale houdertjes om boortjes in te zetten, de punt van een boortje is scherp, zou (in theorie) moeten werken.

Christine.

11

Hihi, en daar heb je veel meer eieren dan 40 voor nodig. Ik laat ze nog wel eens breken bij het uitblazen O-)

Dus ik wens je heel veel sterkte, tijd en rust toe :lol:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

12

Dot schreef:

nou, misschien eerst goed schudden en dan met grote spuit leegzuigen???

Ik denk ook dat zuigen met een spuit beter werkt dan blazen. (met je mond blaas je natuurlijk wel, want je wilt niet al dat ei doorslikken :lol: )
Voordat je begint maak je ze lekker warm in heet water, dan zijn ze goed vloeibaar van binnen. Volgens mij moet het dan wel kunnen.

succes!

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

13

Lindadepinda schreef:

Voordat je begint maak je ze lekker warm in heet water, dan zijn ze goed vloeibaar van binnen. Volgens mij moet het dan wel kunnen.

Maar dan weer niet té heet, anders wil je gestold ei door een gaatje blazen :D

14 Laatst bewerkt door Carien (15-03-2011 13:54)

:lol:  :lol: en dat gaat zo moeilijk :Y

met een satéprikker door het gaatje in je ei roeren, dan roer je de dooier stuk en gaat het veeeeel makkelijker :Y
Maar het blijft een heel werk hoor :s

(moest meteen weer aan school denken: bij de kleuters werd gevraagd om de kinderen een uitgeblazen ei mee te geven. Raakt 1 van de moeders redelijk in de stress en zegt 'wie wil een ei voor me uitblazen, voor een bos tulpen'. Ikke uitleggen dat dat niet moeilijk is en hoe dat kan, zegt ze 'ik ga toch niet met m'n mond aan iets zitten dat uit een kip z'n kont komt?!  :rolleyes:  ?!'. Ik was stomverbaasd, had daar nog nooit bij stilgestaan eerlijk gezegd :o , maar moest er wel erg om lachen :D , dat wel :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

15 Laatst bewerkt door incense (15-03-2011 14:24)

:D  :D  :D  :D  ja zon half gaar eitje zal best heel moeilijk gaan.

maar t uitblazen van eieren is niet zon probleem vind ik. ik doe t ieder jaar voor mijn kids, gewoon met mijn mond bij dat ding wat uit die kont komt. maakt me helemaal niks uit. maar goed 40 eieren gebruiken wij zelf echt niet.( IK GEBRUIK VOOR T ETEN OFZO DENK IK NET 4 EITJES MAX IN DE WEEK VOOR ONS ZELF) das echt alleen als ik de biscuits erbij pak. en ja daarbij kun je met je mond uitblazen gewoon niet maken.
Ik ga toch maar eens zoals op die site die dot gaf proberen, ...gewoon omdat ik t wil proberen... :lol:

16

Marianne schreef:
Lindadepinda schreef:

Maar dan weer niet té heet, anders wil je gestold ei door een gaatje blazen :D

Nee, je moet ze niet koken, haha!
Ik gebruik altijd gewoon heet water uit de kraan. Hoe warm is dat? 50 graden ofzo?

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

17

Onhygiënisch,ach joh als je je biscuit bakt dan zijn door de hitte die bacteriën heus wel dood.
Maar 40 eieren uitblazen,daar heb je sterke longen voor nodig,succes!

Groetjes Notje

18

Nou die bacterien zullen dan vast dood zijn. maar toch....ik vind t echt niet kunnen. de kok in een restaurant likt ook niet eerst aan je biefstuk  en bakt m daarna...

19

Nouououoou... ik hèb wel eens filmpjes gezien......  :+

20

:P ja...ik bedoel in normale omstandigheden he.,...ik weet trouwens niet wat voor soort biefstukfilmpjes nu bedoeld...hihi :o  :o  :o