1

Onderwerp: tabel voor cake met bisquitmix

ik weet niet of het kan,maar probeer het toch..
kan je een cake bakken om te gaan decoreren met bisquitmix? zo ja wat zijn hoeveelheden die je nodig hebt voor een standaardcakevorm? zie alleen maar ronde en vierkante tabellen en begin dan te twijfelen wat de juiste maten/hoeveelheden zijn. graag jullie reactie omdat wij voor woensdag a.s. de cake willen maken voor een verjaardag..alvast bedankt,

Re: tabel voor cake met bisquitmix

decoreren met biscuitmix???

wil je nou een cake bakken in een ronde vorm? of wil je nou biscuitmix gebruiken in een rechthoekige cake-vorm? Ik snap erg weinig van je verhaal...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

ik wil een rechthoekige vorm gebruiken,dus eigenlijk cakevorm standaard en dan de bisquitmix hiervoor gebruiken ipv cakemix. mijn vraag was niet helemaal duidelijk,maar kan dit? lijkt mij wel en hoeveel heb ik van de ingredienten nodig? zo hopenlijk beter geformuleerd?

4

Ja hoor, dat kan, maar je kunt ook gewoon een cake van cakebeslag decoreren hoor, het hoeft niet persé van biscuit te zijn.
Hoe groot is je vorm? (breedte x hoogte)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

das goed om te horen, ja we willen voor 1e keer klein beginnen en we hebben deze vorm nodig voor wat we willen maken,haha.

maar mijn vorm is 30 cm en 7.5 hoog

6

En hoe breed?

(bedoelde eigenlijk lengte x breedte)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

oeps sorry beginnersfoutje. heb 2 breedte maten opgenomen voor de zekerheid. ik heb de maat van de bodem (zeg maar) en die is 8.5 cm en de maat van de bovenkant is 11 cm breed.

hoop dat ik nu de juiste maat heb doorgegeven??

8

kan niemand mij aan de juiste hoeveelheden helpen? wil hem vandaag al gaan maken,maar ja als ik niet precies weet hoeveel er van alles in moet dan ben ik bang dat het niet een top cakie word..

9

lengte x breedte x hoogte is inhoud, per halve liter inhoud 1 ei.

30x8,5x7,5= 1912 = 1,9 liter, dus biscuitmix aanmaken op basis van 4 eieren.
Succes!

Groetjes, Dorothea.

10

dank je wel ...ik ga er vanmiddag mee aan de slag..moet het nog allemaal leren en ben erg blij met dit forum..