Onderwerp: cc's bakpapiertjes zo vettig :(
Gisteren druk in de weer geweest met het recept van Nigella, had de Hema bakblik en de bakpapiertjes en ging vol goede moed aan de slag, netjes gevuld, zag er ook netjes uit toen ik ze uit de oven haalde, mooi kleurtje, totdat ik ze uit het bakblik haalde, helemaal vet, zo erg, dat zelfs het bakblik er aan moest geloven en de inkt van de papiertjes er gewoon ingetrokken was. Bakblik had ik terug gebracht, want dat was gewoon zonde. Vanmorgen maar eens zonder geprobeerd op het rooster te bakken, oke, had kunnen verwachten dat het geen mooie strakke cc's zouden worden, maar ook die waren vet toen ik ze uit de oven haalde. Ik heb geen idee waar het aan ligt. Heb de juiste dosering gebruikt, roomboter (ongezouten) op kamertemperatuur laten komen en alles goed gemixt. Zelf heb ik het idee dat het aan de roomboter ligt, dat die te vet is, waardoor het door kan trekken, iets anders zou ik niet weten. Wat kan ik doen om toch dat recept van Nigella te gebruiken zonder vette bakpapiertjes? Inmiddels heb ik bij de action een siliconen cc bakvorm gekocht, maar ben zo bang dat daar weer de inkt in trekt als het zo vet is. Maar het recept is zó lekker . Iemand een idee?