1

Onderwerp: ballina uit het assortiment, en nu?

Tja, de titel zegt genoeg hè? Ik ben grote fan van de ballina paste to cover rolfondant, maar die is nu uit het assortiment van de webshop  :(
Ik vond/vind de rolfandant van funcakes eigenlijk niet lekker werken. Het scheurt snel en ik krijg het nauwelijks dun uitgerold en ik vind het ook nog eens niet lekker. Wat zijn goede alternatieven? Ik vond het wit namelijk altijd zo fijn kleuren omdat je dan mooie pastelkleurtjes kan maken, met marsepein lukt me dat toch iets minder.

Eigen taart is goud waard!
Groetjes, Carlinda
www.carriescakes.nl

2

Re: ballina uit het assortiment, en nu?

Bakels(=Pettinice) (rol)fondant?

3

Ik wil ook de Ballina terugg  :grr:

Heb momenteel hierdoor Bakels maar die scheurt ook en hard meer uit als de Ballina, vreselijk! :(

Trotse mama van Iris en Milan, en wonder nr 3 onderweg <3

4

annick67 schreef:

Bakels(=Pettinice) (rol)fondant?

De laatste keer dat ik die gebruikte vond ik m juist zo zacht en onhandelbaar, maar dat is wel alweer een paar jaar geleden, misschien dat het nu beter gaat. Ik ga het nog wel weer eens proberen denk ik, bedankt voor de tip!

Groetjes, Carlinda
www.carriescakes.nl

5

Bakels is echt het tegenover gestelde van Ballina. Ik vind zelf FunCakes ondertussen weer erg prettig werken, hardt niet gelijk zoals Bakels. Anders is misschien Marshmallow-fondant van RegalIce nog een goede optie.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6 Laatst bewerkt door Reini (14-03-2011 20:32)

ik heb bij bouwhuis de laatste nieuwe paste 'vanille-roomsmaak' geprobeerd omdat ik al moeite had aan ballina te komen. en ik was ook altijd fan van ballina.
Natuurlijk te lang gewacht om te bestellen want die 'nieuwe' stond net in promo amper 16,5 euro/5kg...toen ik eindelijk bestelde stond die alweer 19,5euro/5kg.
Wat me nog goedkoop is eigenlijk  :rolleyes:

Ik heb die voorgelegd aan wat kinderen (vriendjes en vriendinnen van eigen kids). Ze vinden die lekkerder dan de bakels. En mijn man vind die ook lekker. 'Romig', gelukkig want staat ook zo op pak  :lol:
Ik heb wel alles in een 5kg emmer gedaan ipv de kartonnen doos.

Het smaakt ook wat als ballina maar is 'elastischer'.  Vind ik moeilijk uit te leggen. Maar hij scheurt niet bij bekleden en wordt semihard bij gewoon uitdrogen en met tylose wordt die steenhard.  ;)

7

Ik heb nu voor de 3de keer een emmer van 5 kg bakels/pettinice en vind 'm veeeeeeels te zacht....... :( ....... :/  heb ook al eens van andere ervaren gebruiksters (o.a. onze eigenste Annelies, ja DÉ Annelies ;) hihi) opmerkingen gekregenover hoe zacht die was (teriwjl ze dezelfde gebruikt en die altijd wat steviger is...) Tot nog toe blijf ik dezelfde slappe sh*t houden...derde emmertje nog niet geopend....op hoop van zegen ;)

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

8

Rolfondant van Callebaut, lekker en makkelijk uit te rollen!!

9 Laatst bewerkt door Reini (14-03-2011 20:42)

olivia11 schreef:

Rolfondant van Callebaut, lekker en makkelijk uit te rollen!!

ik vind die ook lekker (eigenlijk lekkerder dan ballina maar da's omdat het niet zo zoet is denk ik) maar ik heb bakels, ballina, vanille-room, callebaut én het merk van de taartenfee naast elkaar gelegd zodat het kindertestpanel kon beslissen. 4 van de 5 vond de vanille-room het lekkerste, gevolgd door Callebaut, dan ballina en merk van taartenfee.
Bakels was 'ça va'  :lol:

en ik vind het handigst uit te rollen en bekleden: Callebaut, gevolgd door vanille-room met een nipt derde plaats voor bakels.

10

Ik ga maar diverse rolfondants uitproberen en dan kijken welke het prettigste werkt voor mij en welke het lekkerste is.
bedankt voor jullie reacties.

Groetjes, Carlinda
www.carriescakes.nl

11

Probeer M&B eens...

Met zoete groet! Akire

12

Liekie schreef:

Ik heb nu voor de 3de keer een emmer van 5 kg bakels/pettinice en vind 'm veeeeeeels te zacht....... :( ....... :/  heb ook al eens van andere ervaren gebruiksters (o.a. onze eigenste Annelies, ja DÉ Annelies ;) hihi) opmerkingen gekregenover hoe zacht die was (teriwjl ze dezelfde gebruikt en die altijd wat steviger is...) Tot nog toe blijf ik dezelfde slappe sh*t houden...derde emmertje nog niet geopend....op hoop van zegen ;)

heb jij die van Bakels van de hebshop of van bouwhuis, want het schijnt dat de emmers van bouwhuis slapper zijn dan die van de hebshop. ikzelf vind Bakels echt niet slap!

Groetjes, Dorothea.

i heb laatst op een workshop met callebaut gewerkt.. ik haaat fondant om taarten mee te bekleden.. maar dit is toch wel erg lekker spul!

Groetjes Natasja!

14

Ik heb die van Callebaut volgens mij toen bij Wendy geproefd.
Dat is toch die fondant die spierwit is ?

Die was inderdaad erg lekker !
En waar kunnen we die inmiddels kopen ???

15

nnicole1234 schreef:

Ik heb die van Callebaut volgens mij toen bij Wendy geproefd.
Dat is toch die fondant die spierwit is ?

Die was inderdaad erg lekker !
En waar kunnen we die inmiddels kopen ???

Taartwinkeltje Eindhoven.

groetjes van Ann

16

Bianca van Chocolate dreams verkoopt hem ook

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

17

Ik vind het ook zoooo balen!!
Merkte al dat het een tijdje weg was en vond het nu wel erg lang duren.
Echt heel erg jammer want ik vind het zo lekker werken!!
Nu op zoek naar een nieuw merk:(
Echt wel balen dat het er niet meer is.

A new hobby, a new challenge

18

Ik ben begonnen met Funcakes vanille, maar die harde toen niet uit, RegalIce geprobeerd, maar de lucht en smaak bevielen niet zo. Emmer Bakels gekocht, was erg "hard" en taai, maar gemengd met de Funcakesvanille was het goed te doen. De 2e emmer Bakels was erg slap, was bijna niet mee te werken. Raar he, dat daar zoveel verschil in kan zitten. Inmiddels hard Funcakes uit, dus ook weer vanille hiervan gekocht. Ik moet zeggen ik vind de smaak wel erg achteruitgegaan sinds vroeger. Hij hard nu beter uit, maar de smaak is niet meer echt vanille vind ik. Dus ik meng maar weer met bakels.
Ik vind het zo duur worden om even een ander merk te proberen bij een andere shop vanwege de verzendkosten.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591