Onderwerp: Welkom thuis taart

Hallo allemaal,

Mijn moeder komt aanstaande vrijdag thuis van een vakantie in Australië en nu wil ik graag een leuke welkom thuis taart voor haar maken. Het lijkt me het leukste als het echt een rechtop staand huis is, maar heeft iemand hier ervaring mee? Zou ik dat kunnen proberen of is het handiger om een "liggend huis"' te maken?

Ik ben pas net begonnen met het maken van taarten, dus ik vind het allemaal nog best spannend.

Ik heb meteen nog een tweede vraag. Ik heb steeds als vulling banketbakkersroom met een dijkje van botercreme en jam met een dijkje van botercreme gebruikt, maar wil nu graag eens andere vullingen gaan proberen. Moet je bij iedere vulling een dijkje van botercreme maken of is dit niet altijd nodig?

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Groetjes,
Caro

Van taarten maken word je blij!

2

Re: Welkom thuis taart

De een zegt van wel, de ander zegt van niet. Heb zelf ene boek waarin staat dat alleen de éérste laag met een dijkje bc moet.
Het gaat er uiteindelijk om dat het fondant/ marsepein niet met veel vocht in aanraking komt..
Volgens mij is het met een beetje snijwerk niet heel moeilijk om een staand huis te maken trouwens. Eerst een vierkantje omhoog stapelen en dan schuin af laten lopen voor het dak, als basis lijkt me.

3

Re: Welkom thuis taart

Een 3D huis is goed te maken hoor. Eerst een vierkant bakken en daarna kan je nog een biscuit/taart bakken en deze in een dakvorm snijden.
Een dijkje is niet bij alle vullingen noodzakelijk. Bij de vullingen die de marsepein of fondant laten smelten, zou ik wel altijd een dijkje spuiten.

Succes iig!

Groetjes, Marjan