1

Onderwerp: Ideen nodig voor super taart ivm heel ziek kindje

Hallo dames,

om maar meteen met de deur in huis te vallen....

een vriendin van mij heeft twee dochtertjes. Eentje van 5 en een meisje van nu 1,5. Het meisje van 1,5 vecht nu al een half jaar tegen kanker ... en de prognose lijkt heel slecht.

Nu is de zus van dit meisje 19 april jarig. Ik wil voor haar verjaardag echt een super taart maken , natuurlijk geheel kosteloos. Maar het moet echt een super taart worden!!

Het thema : prinsessen , rose , make up , meisje meisje meisje

Nu ben ik hier nog niet zo lang op het forum , maar sommige van jullie behoren tot de inboedel  :+  en dus verwacht ik dat jullie in de loop van de tijd super taarten voorbij hebben zien komen.

Hebben jullie foto's of ideen die ik mag gebruiken om dit bijna 6 jarige meisje een hele speciale verjaardag te geven??

Eigenlijk wou ik ook iets doen voor dr zusje ... een taartje speciaal voor haar erbij .... alleen ze is door alle chemo's en operaties blind geworden ....

ik wil zo graag wat voor dit gezin doen. Met z'n 4tjes hebben ze nu al zoveel doorstaan en zonder klagen. Ik gun het ze zo.

De taart staat geplanned voor 19 april.

Bedankt dames voor alle inputt.

Groetjes Margriet

2

Re: Ideen nodig voor super taart ivm heel ziek kindje

*slik* wat een verhaal en wat een prachtig gebaar dat jij een taart voor haar wilt maken  :thumb:

Het eerste wat in me opkomt is een tiara kroontje, want dat hoort echt bij prinsessen, tenminste dat vind mijn prinsesje ;) Misschien kan je er wat prinsessen bij boetseren, maar ik weet niet of je dat al kan.

Ik zal eens kijken of ik wat mooie voorbeelden kan vinden hier op het forum ;)

Veel liefs Rafaëla

3

wat moeilijk en wat ontzettend lief van je.

wat mij als eerste te binnen schiet is een barbietaart maar als ik er langer over nadenk zou ik eerder gaan voor over-the-top stapeltaart. ik heb zelf laatst een taart gemaakt, welliswaar voor een doop, maar die was met knalroze en goud en met hartjes en een kroontje, misschien dat zoiets in de goede richting is. hier kun je 'm zien: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=134985
deze was op zich niet eens zo héél groot, 10, 15 en 20 cm, dus het niet zo dat je dan eventueel met gigantisch veel taart zou blijven zitten.

voor de rest zou ik dan inderdaad eens bij de stapeltaarten kijken, en dan misschien de taarten in pip-stijl, die kunnen heel leuk meisjesachtig.

heel veel succes in ieder geval!

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

Volgens mij is iedere taart die uit zo'n goed hart komt waanzinnig mooi :)
Ik zou gewoon eens wat gaan googlen op roze taart, pink cake, prinsess cake en wat er maar in je opkomt. Dan kom je zoveel prachtige afbeeldingen tegen! (persoonlijk vind ik dat fijner werken dan de zoekfunctie hier :))

In ieder geval veel succes, komt vast goed!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

5

Hartelijk dank dames voor jullie snelle reacties  :Y

Rabbeltje : ik heb jou foto opgeslagen , als inspiratie kan ik daar zeker wat mee.

Ik wou idd gaan voor een minimaal 3 laags stapeltaart , echt bling en vooral rose en fout haha. Mochten andere dames andere leuke ideen hebben kwa vorm of iets dergelijks dan hoor ik dat graag.

Verder heb ik nu een kladje naast de laptop liggen waarop ik de ideetjes bij krabbel :

* tiara

Googlen doe ik idd ook , ik durf alleen niet te kijken op cakecentral. Daar was ik twee weken terug en mn hele pc was gecrashed ... en terwijl daar vaak hele leuke dingen op staan.

Voor zover in elk geval al bedankt  :thumb: .

Ik kijk er echt naar uit om deze taart te maken!!!

Nog een vraagje : zouden jullie voor iedere laag een andere vulling gebruiken? Zo ja wat zijn nu echt goeie combi's

6

Ik vind die boltaarten altijd ontzettend gaaf! Waar ze dan zo'n halve barbiepop insteken! Dan kan je de hoepelrok natuurlijk helemaal bewerken en dan bijvoorbeeld zo'n kroon erbij of van een andere boltaart een pompoenkoets (assepoester) maken!
Wat ontzettend gaaf dat je dit doet!

I believe laughing is the best calorie burner.I believe in being strong when everything is going wrong. I believe happy girls are the prettiest. I believe tomorrow is another day and I believe in miracles.
http://www.mijnalbum.nl/Album=6GOO43XH

hier word ik, als mama van twee kleine meisjes, echt stil van. Ik ben ervan overtuigd dat een taart met zoveel liefde gemaakt een echte knaller wordt!

Fond Of Cakes

Tjee, wat een verhaal. Superlief dat je dit wilt doen!

Ik zou gaan stapelen! En lekkere knalkleuren (oilily-achtig) gebruiken. Ik heb zelf helaas nog niets in dat genre mogen maken, dus ik heb geen foto's van mezelf.

Meiden van die leeftijd zijn vaak ook helemaal gek van K3...

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

9

Net als iedereen hier raakt dit verhaal mij ook zo vreselijk erg. Natuurlijk ook omdat ik het gezin natuurlijk ook echt ken .... de mama was vroeger altijd al de beste vriendin van mn zus. Ik ben dus min of meer met haar opgegroeid.

De prinsessenjurk speelde ook al door mn hoofd , net als de assepoester koets ..... mmm de wildste ideen spoken door mn hoofd.

Een kasteel met daarbij een prinses in een prachtige jurk en zo een mooie pompoen koets .... erg ambitieus ... maar als ik ergens mijn zinnen op heb gezet is niks onmogelijks. Zeker niet in deze situatie.

Ik heb dus ongeveer 5 weken , dus veel suikerwerk kan ik van te voren maken .... mmmm goeiuh ideen hebben jullie dames!!!

Ik zal ff een speciaal Janneke mapje maken ( zo heet de grote zus) waar ik alle ideetjes voor haar in stop.

Zo'n prinsessenjurk kan ik natuurlijk ook mooi combineren door haar een barbie cadeau te geven die ze zelf uit de taart moet eten haha.

Ik geniet nu al van de taart.

10

Zit te denken of ik de koets ( mocht ik die gaan en kunnen maken) van een dummy zal maken , zodat deze bewaard kan worden   :think:  , of is dat niks ...

11

Jeeh wat een verhaal.
Krijg er bijna tranen van.
Mijn meissie is net 6 en had een k3 taart (niet van mij, ben daarna pas begonnen met bakken) en vond dat helemaal geweldig.
Misschien dat je voor het zusje, van 1,5 een soort van barbie taart kan maken, een kleintje met een leuk klein poppetje ipv een echte barbie.
Dan kan ze het nml ook voelen ipv zien en heeft ze toch ook een klein cadeautje.

Vind je gebaar geweldig, echt super!
Veel succes er mee en idd, maakt niet uit wat het is, uit een goed hart wordt het altijd gewaardeerd!

I may not be perfect, but i'm always me

12

Als het kindeke ziek is, zou ik juist gaan voor groteske dingen, zodat ze eventueel zelfs het suikerwerk kan aftasten om te voelen wat het is! Zodat ze er een beeld bij heeft, bijvoorbeeld een enorme roos oid.

I believe laughing is the best calorie burner.I believe in being strong when everything is going wrong. I believe happy girls are the prettiest. I believe tomorrow is another day and I believe in miracles.
http://www.mijnalbum.nl/Album=6GOO43XH