Onderwerp: Pffffffff, wat een project: een theepot in pip-stijl

Ik heb tot nu toe alleen gewone taarten bekleed en versierd, niks 3D, laat staan een andere vorm. Nu heb ik vanavond een kinderkleding party en vond dat wel een leuke aanleiding om eens iets anders  te proberen. Ik ben op zich wel trots op het resultaat, maar tips/feedback is errug welkom!!! De grootste problemen die ik tegenkwam waren een zakkende tuit (ik heb er al 24 uur geleden verharder door gekneed en er zitten ook al tig sateprikkers in...) en dat je nog steeds de lagen er doorheen ziet (wel afgesmeerd met botercreme, normaal met afdekgelei).

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6AIPFFRN-D.jpg

Bedankt voor het kijken en evt. tips!!!

2

Re: Pffffffff, wat een project: een theepot in pip-stijl

Super!!

3

Re: Pffffffff, wat een project: een theepot in pip-stijl

echt heel erg leuk!

Groetjes Sandra
taartvanmeij.hyves.nl

4

Re: Pffffffff, wat een project: een theepot in pip-stijl

erg leuk

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

5

Re: Pffffffff, wat een project: een theepot in pip-stijl

Ik vind hem erg leuk

6

Re: Pffffffff, wat een project: een theepot in pip-stijl

super lief!

7

Re: Pffffffff, wat een project: een theepot in pip-stijl

Hij is wel erg leuk geworden.

8

Re: Pffffffff, wat een project: een theepot in pip-stijl

Hij is prachtig. Jammer dat de tuit niet bleef zitten. Ik denk dat je te laat bent begonnen met drogen. Het is best een behoorlijk dit stuk fondant. Eigenlijk moet je eerst 24 uur de tylose erin laten trekken en dan daarna je creatie maken. Ik doe voor droogprojecten altijd of safe spelen en maak mijn creatie al een aantal dagen, meestal een week van te voren. Ik weet niet of dat bij dit ook moet maar er zijn vast dames die dat wel weten.

Maar het doet niks af aan je taart hoor. Zeker niet.

9

Re: Pffffffff, wat een project: een theepot in pip-stijl

Hij is supergaaf :thumb:  :)  :)

10

Re: Pffffffff, wat een project: een theepot in pip-stijl

Echt een leuke theepot! Super taart :Y

Gr. Jen.
I taart you,

11

Re: Pffffffff, wat een project: een theepot in pip-stijl

Hij is schattig geworden..... en de tuit...inderdaad zou ik een paar dagen droog tijd in plannen, maar soms heb je daar de tijd niet voor, moet het gisteren klaar  :D

12

Re: Pffffffff, wat een project: een theepot in pip-stijl

hij is mooooooi :Y

Ik heb laatst een workshop gevolgd bij de Suikertante: cupcakeservies (oa dus theepotje; ook in pipstijl :Y  ;) ). Zij had de tuitjes voor ons een paar dagen in 't voren gemaakt om vast uit te harden en die tuitjes waren een stuk kleiner :Y Dus een week van te voren een tuit maken (en het oor) is zeker geen overbodige luxe.

:think: Van welke vorm heb je 'm gemaakt? Gesneden uit kapsels of uit Blanda's? En wat is afdekgelei??

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

13

Re: Pffffffff, wat een project: een theepot in pip-stijl

Mocht je eens spoed hebben met uitharden dan zou je nog kunnen proberen om de tuit in een oven van 50 graden te harden. Maar echt beter is het om eerder te beginnen met de tuit.

Vind het wel een erg leuke taart!

Re: Pffffffff, wat een project: een theepot in pip-stijl

Afdekgelei koop ik bij m'n winkeltje; een soort abrikozenjam zonder stukjes. De tuit is van marsepein en ik had de tylose wel 24 uur laten intrekken, maar meer tijd nemen is waarschijnlijk het beste idee.

De vorm heb ik gemaakt mbv de wondermold (voor de barbietaart) en daaronder een stukje van m'n kleine vorm. Die was al een beetje scheef ingezakt, dus dat kwam goed uit haha

Bedankt voor al jullie tips!!!

15 Laatst bewerkt door Carien (13-03-2011 19:10)

Re: Pffffffff, wat een project: een theepot in pip-stijl

:thumb: dank voor je antwoorden :Y

:think: volgens mij hardt marsepein nooit helemaal goed uit :nooo ; zou voor zoveel materiaal fondant gebruiken :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

16

Re: Pffffffff, wat een project: een theepot in pip-stijl

Heb hier op het forum gelezen dat tylose en marsepein niet goed uitharden. Moet je toch echt fondant voor gebruiken. Ik heb de tuit en het handvat voor mijn theepot een aantal dagen van te voren gemaakt (van fondant met tylose) en die goed laten uitharden.
Ik vind hem wel heel mooi gedecoreerd!

Dat is toch een TAART waard!

17

Re: Pffffffff, wat een project: een theepot in pip-stijl

heel erg mooi  :thumb:  :thumb: ik wil er 1 gaan maken voor mijn zus  :Y maar wat ik altijd moeilijk vind is het inschatten van de hoeveelheid stukjes die er dan uit kunnen hebben jullie dit ook?

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

Re: Pffffffff, wat een project: een theepot in pip-stijl

Tsja, bij mij in huis heb ik echte marsepeinfreaks. Die maak ik echt niet blij als ik met fondant in de weer ga :nooo . Want het was vechten om de tuit  :Y .  Dus ach.....volgende keer meer tijd nemen en misschien een iets kleinere tuit en dan zien we wel weer verder....

Re: Pffffffff, wat een project: een theepot in pip-stijl

Tsja, bij mij in huis heb ik echte marsepeinfreaks. Die maak ik echt niet blij als ik met fondant in de weer ga :nooo . Want het was vechten om de tuit  :Y .  Dus ach.....volgende keer meer tijd nemen en misschien een iets kleinere tuit en dan zien we wel weer verder....