1

Onderwerp: HELP: Welk beslag voor eenmans-taartjes 7,5cm!

Hoi meiden,

Ik heb zojuist een opdracht gekregen voor een bruidstaart met 50 kleine eenmans-taartjes. Geen cupcakes maar van die kleine hoge taartjes uit de 7,5cm pan.
Ik heb ze vaker gebruikt voor een proeverij, maar met gewoon bisquitdeeg krijg ik ze niet fatsoenlijk recht uit hun bakblikje. Vaak zijn ze dan in het midden ingedeukt en om dat nu met een dikke laag botercreme te plamuren, vind ik zelf niet echt lekker.
Daarbij is het bisquitdeeg zo zacht dat het geen mooie strakke taartjes zijn en ik met het bekleden alle kanten op schiet en er dus een lelijke rand ter hoogte van de vulling onstaat.

Wat gebruiken jullie daarvoor? Is Victoria sponge een betere en stevigere oplossing of heeft iemand van jullie hier andere tips voor?
Ik word soms al gek van 3 kleine taartjes, laat staan er straks 50 zo te moeten doen, hahaha!

Alvast thanx voor het meedenken!!

Liefs van Tries!!

2

Re: HELP: Welk beslag voor eenmans-taartjes 7,5cm!

ik was benieuwd maar hoe heb je het opgelost?

er bestaan niet voor niets speciale repen bakpapier voor het bakblik van silverwood, neem aan dat je die tenminste bedoelt :)

squires-shop.com/ibf/index.php?p=product&id=303&parent=0

7,5 is volgens mij best wel groot voor een 1persoons taartje  :think:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

je moet voor minitaartjes cake gebruiken. Dit is een stuk steviger en smaamkt al lekker zodat het eventueel ook weinig vulling nodig heeft.
Ik heb ze laatst gemaakt en afgesmeerd met swiss merenque creme vanille en met marsepein bekleed. Ik had de cakejes wel 1x doorgesneden en getempreerd met suikerwater en een dun laagje swiss merenque creme vanille. Ze waren heerlijk.
En de victoria sponge uit het boek van PP is een gewone cake  ;)

Groetjes van Nicole!!