1

Onderwerp: Biscuit wordt scheef

Inmiddels heb ik in een korte tijd best wat taarten gebakken en nooit problemen gehad. Nu ben ik sinds kort overgestapt op de mix en nu heb ik af en toe een probleem.

Ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen en hoop dat het geen Chinees voor jullie is..

Als de taart uit de oven komt is ie mooi rond en hoog. Ook afgekoeld is hij nog prima. Dan vul ik hem en strijk hem af..
En dan.. dan begint de ellende.
Hij is aan 1 kant hoger en loopt dan scheef af. Gelukkig wel redelijk gelijkmatig maar het is niet de bedoeling.

Zou dit aan de manier van vullen of soort vulling liggen?
Ik heb eerder al allerlei soorten vulling geprobeerd en volgens mij had ik de vullingen van deze taarten ook al eens eerder gebruikt.

Het is nu 3 x gebeurd maar de taart van gister was wel goed.

Alvast bedankt!

Re: Biscuit wordt scheef

Misschien staat je koelkast scheef?

3 Laatst bewerkt door kaatjetaatje (12-03-2011 09:16)

Of, 1 kant van je oven is warmer, daardoor kan je aan 1 kant (de koude) een luchtiger biscuit krijgen. Als je een wat zware vulling hebt kan de luchtige kant misschien wat meer inzakken. Je zou kunnen proberen je taart na een minuut of 10 in de oven om te draaien.

4

Bedankt voor je snelle reactie.
De taart omdraaien is wel een idee maar als ik dat na 10 minuten doe zakt ie helemaal in. Wel een idee om dit na 20 minuutjes te doen. Thanks.

MamBo2007 schreef:

Bedankt voor je snelle reactie.
De taart omdraaien is wel een idee maar als ik dat na 10 minuten doe zakt ie helemaal in. Wel een idee om dit na 20 minuutjes te doen. Thanks.

Dat is gek, dat ie na 10 minuten helemaal instort, ik doe het standaard... Wellicht klop je je mix te luchtig?

6

Dat staat overal dat je de oven niet mag openen voordat 2/3 van de baktijd voorbij is. Dacht ik tenminste..

Oh... ik heb er geen last mee, ik gebruik soezie...

8

Ik funcakes ;)
Heb het nog niet geprobeerd maar dat zal ik na jouw (misschien wel gouden) tip wel proberen!
Nogmaals bedankt!!

9

MamBo2007 schreef:

Ik funcakes ;)
Heb het nog niet geprobeerd maar dat zal ik na jouw (misschien wel gouden) tip wel proberen!
Nogmaals bedankt!!

Shame on you ;)  Je weet toch best welke mix het beste werkt :D

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

10

makatralsy schreef:

Shame on you ;)  Je weet toch best welke mix het beste werkt :D

Die van custers zeker ;)