1

Onderwerp: Botercreme: half roomboter/half crisco

Heeft iemand dit daadwerkelijk al eens gemaakt om te vullen? I.c.m. de mix bedoel ik dan. Is dit te eten?

Ik zoek nog steeds naar een botercreme die niet al te veel naar boter smaakt, vind het zooooo vies  :nooo

Dus ik dacht: als ik het nou half/half doe, zou dan de 'botersmaak' wat minder zijn?

Ik heb de botercreme ooit wel gemaakt (mix) maar ik blijf de boter erboven uit proeven. En mix + plantaardige boter (AH) vind ik ook geen succes, het is een beetje een 'plak' in je mond.

2

Re: Botercreme: half roomboter/half crisco

Ik maak mijn BC altijd met 1:1 pakje roomboter, bus poedersiker en als aanvulling 1-2 theelepels aroma om smaak aan te brengen.

Alles komt goed! Neem eens een kijkje op mijn website www.FamilyCakes.nl

3

:think: Al eens crisco geproefd?  Ik zou zelf dat nooit als vervanger kiezen voor de smaak :S :S

Ik ga het wel van de zomer zeker proberen in een recept voor afsmeercreme, omdat het minder makkelijk smelt dan boter ( wel lekker in onze temperaturen ;) ), maar dan met een botersmaakje eraan toegeveog :+

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

gewoon de botercreme van de mix maken met roomboter en dan een half pakje saramo erdoorheen
heb ik van het weekend gedaan met de ardbeien smaak en dan proef je de boter echt niet

Of meringue botercrème maken, die smaak is zo zacht. Totaal niet boterachtig.

6

Of margarine gebruiken.

Of iets lekker door de botercreme. (chocopasta, bebogeen, speculoospasta, enz.)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

jootjekadootje schreef:

Of meringue botercrème maken, die smaak is zo zacht. Totaal niet boterachtig.

:nooo

Ook al geprobeerd, blijf het proeven.

Misschien zit het wel gewoon tussen mijn oren  :s

8

Adrienne schreef:

:think: Al eens crisco geproefd?  Ik zou zelf dat nooit als vervanger kiezen voor de smaak :S :S

Ik ga het wel van de zomer zeker proberen in een recept voor afsmeercreme, omdat het minder makkelijk smelt dan boter ( wel lekker in onze temperaturen ;) ), maar dan met een botersmaakje eraan toegeveog :+

:lol: Nee nog nooit geproefd.

Maar ik kwam er eigenlijk op door zo'n videootje van Edna huppelepup op youtube. Zij smeert af met zo'n soort botercreme. Maar haar afsmeerlaag is ongeveer net zo dik als een vullaag voor ons. Als mensen haar taart eten krijg je ook een megahap icing naar binnen. Dus daarom dacht ik dat het wel te eten zou moeten zijn  :s En minder boterig smaken.

9

Misschien smeert ze af met mbc, dat doe ik ook en dan kan je het wel wat dikker doen... :9  :9

10

Ik denk dat het buttercream is, crisco + suikerbakkerpoeder + smaakstofjes (en een beetje water). Lekker hoor :9

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

in de meeste youtube filmpjes gebruiken ze buttercream icing op basis van shortening, vaak gaat daar nog een boterextract doorheen voor de smaak.  :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

12

Ik gebruik Bertoli boter deze is speciaal voor de zoete keuken.

13

Ik maak al jaaaaren mijn botercrème als volgt:
maak met custard, suiker en twee eidooiers en melk een stevige vla, laat afkoelen, steeds roeren uiteraard, in de mengkom een pakje boter/margarine, lekker wit kloppen, poedersuiker erdoor mengen , dan de afgekoelde vla erdoor, lepelsgewijs, goed mengen, evt. toevoegingen erbij voor kleur of smaak, evt. de helft. is heerlijk, en proeft niet naar boter, ikzelf vind m van margarine lekkerder als met roomboter, dat is wat zwaarder, vettiger.
Vlgns mij staat dit soort recept ook wel hier of daar op het forum.

14

Marianne schreef:

Ik denk dat het buttercream is, crisco + suikerbakkerpoeder + smaakstofjes (en een beetje water). Lekker hoor :9

Spreek jij uit ervaring? O-)

Bedankt voor jullie reacties. Volgende week ga ik het toch proberen.

15

Presto schreef:

Ik gebruik Bertoli boter deze is speciaal voor de zoete keuken.

Ook om te vullen?
Heb ik ook gedaan maar de structuur is dan plakkerig, vind ik.

16

smollebulle schreef:
Marianne schreef:

Spreek jij uit ervaring? O-)

:Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

17

Even mijn topic weer ge-upt :)

Ik heb de mix gemaakt met 125 gr roomboter (ZH), 125 gr crisco, 200 ml sinaasappelsap en de mix.

Resultaat valt helemaal niet tegen  :Y

Het is een gladde creme, niet zo vettig en niet zo'n heftige botersmaak. Vandaag toch maar eens een taartje ermee maken.

Kijk anders eens op de wilton site, daar staan diverse varianten met alleen boter, alleen shortening en een combo :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/