26

Re: help, biscuitmix, er gaat iets fout

omakneeltje schreef:

Hoe bedoel je: Hartig??? :rolleyes:
wat hard gebakken? te hoog in de oven gehad?
evt. bovenste laagje ook hier eraf snijden , en als ie verder oké is, niet verder vertellen...

idd kan je de bovenkant eraf snijden ;)  in mijn oven kan ik de taart op de verschillende hoogtes zetten het kan dus zijn dat je de taart te hoog in de oven zet en dan kan het kloppen dat idd je bovenkant te hard gaat ;)

27 Laatst bewerkt door roompie (13-03-2011 19:39)

mathanja schreef:
omakneeltje schreef:

Hoe bedoel je: Hartig??? :rolleyes:
wat hard gebakken? te hoog in de oven gehad?
evt. bovenste laagje ook hier eraf snijden , en als ie verder oké is, niet verder vertellen...

idd kan je de bovenkant eraf snijden ;)  in mijn oven kan ik de taart op de verschillende hoogtes zetten het kan dus zijn dat je de taart te hoog in de oven zet en dan kan het kloppen dat idd je bovenkant te hard gaat ;)

het bovenste laagje zier er ook egaal van kleur uit niet hetzelfde als de zijkant (als je bergijpt wat ik bedoel)
heb er nu drie gebakken die er allemaalhetzefde uit komen,
een stukje onder het midden in de oven zou toch goed moeten zijn?
ik heb al vanalles geprobeerd...

28

Dat de zijkanten anders kleuren, hoeft niet persé maar is logisch te verklaren: ze zitten verstopt in de ring, en de bovenkant staat pal onder warmtebron. ik gebruik nooit mix, dus weet niet de werking daarvan, maar probeer eens de taart op de ONDERSTE richel in je oven te bakken, en anders misschien laatste 10 min. er alufolie overheen leggen tegen het bruin worden.
succes.

29

je kan er beter papier opleggen ipv alufolie want dat laatste straalt warmte uit wat dus voor nog meer bruinheid kan zorgen

30

etmc schreef:

je kan er beter papier opleggen ipv alufolie want dat laatste straalt warmte uit wat dus voor nog meer bruinheid kan zorgen

Oké, sorry, zeker bakpapier is dan beter, had ik niet bij stilgestaan, heb het eigenlijk nooit bij het eind. :)