1

Onderwerp: smaakstof waarin gebruiken?

hoi allemaal,

hier (wederom) een beginnend bakster...  Nu heb ik smaakstofjes gehad, van lorann (zoiets) . Heerlijke praline cream + champagne + caramel .

Maar waar doe ik dat doorheen? Ik had het de laaste keer door de botercreme gedaan en daarmee de taart gevuld, maar dat werd véél te zwaar... (en de botercreme te stijf/hard) .

Maar hoe gebruik je het dan? Door banketbakkersroom? Of maken jullie zelf een neutrale vulling (waarmee???)

ik kom er dus niet zo goed uit met de smaakjes en hoe ze te maken, ik kan het gewoon niet helemaal voor me zien hoe je het maakt of wat je precies koopt in de winkel?

2

Re: smaakstof waarin gebruiken?

Hoi!
Welkom op het forum :)

Wat voor botercreme heb je gebruikt? Ik gebruik zelf altijd dit recept. Als je daar smaakstof aan toevoegt wordt het erg lekker!
Botercrème blijft wel redelijk machtig, maar dit recept is al veel luchtiger dan bijvoorbeeld de 1 op 1 botercrème (poedersuiker/roomboter) die veel gebruikt wordt om je taart af te smeren.

Groetjes Irene

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

3

ik had 2 soorten botercreme , maar beiden uit de diepvries ;) dus wist even niet meer welke welke was.. maar ze waren in de taart uiteindelijk even hard.

Ik had botercreme gemaakt van banketbakkersroom (dat zou een luchte botercreme zijn?)
en ik had de 'standaard' botercreme, poedersuiker/roomboter inderdaad (2:1 geloof ik, maar nog érg zwaar) .

Hardt de botercreme in dat recept niet zo uit? Blijft die zachter uiteindelijk?

4

Wat voor botercrème met banketbakkersroom had je gemaakt? Daar ken ik geen recept van.

Alle botercrème wordt hard in de koelkast, dat komt door de boter die er in zit. Voor je de taart op gaat eten kun je hem het beste een poos op kamertemperatuur laten komen, dan smaakt de taart veel lekkerder dan net uit de koelkast (vind ik persoonlijk :) ).
Of had je hem niet in de koelkast bewaard?

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

5

jep... hij was in de koelkast gezet... goede tip en inderdaad wel logisch nu je dat zo zegt :P

die andere botercreme, gaat overigens nog flink boter in.. dus logisch dat die zwaar blijft..
Dit staat op diverse sites vermeld in de webshop bij het pak funcakes banketbakkersroom:

Tip: maak een luchtige botercrème:
50 gram poedersuiker
100 gram mix
250 ml. water
250 gram boter
Mix, suiker en water mengen volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking