1

Onderwerp: Macarons

Macarons

5 eiwitten,
200 gr kristalsuiker
80 gr water
200 gr.amandelpoeder
200 gr. poedersuiker
10 gr vanille suiker
mespuntje zout

Verwarm de oven voor op 150 graden
Klop 3 eiwitten tot een niet te stijf schuim,
Breng het water met de kristalsuiker aan de kook en kook door tot 110 graden celsius.Giet dit bij de eiwitten in de keukenmachine en blijf kloppen tot het mengsel is afgekoeld.
Meng het amandelpoeder met de poedersuiker,de vanillesuiker en het zout en roer de overige eiwitten erdoor.Spatel dit vervolgens door het andere eiwitmengsel.Vul hiermee een spuitzak.
Spuit op een met bakpapier beklede bakplaat kleine bolletjes.Laat ze ongeveer 1 uur rusten en enigszins uitdrogen.
Bak de Macarons 15 minuten in de voorverwarmde oven.

Maak verschillende kleuren macarons door aan he beslag een paar druppels kleurstof toe te voegen.Vul de Macarons met bijvoorbeeld Ganache,jam of mokkacreme.

Dit is uit het boek van De Banketbakker Cees holtkamp

groetjes van Ann

2

Re: Macarons

Oeh lekker! Die lijken me ook zo leuk om eens te proberen. Kun je amandelpoeder in de supermarkt kopen?

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

3 Laatst bewerkt door nanan (15-03-2011 13:31)

Staaltje schreef:

Oeh lekker! Die lijken me ook zo leuk om eens te proberen. Kun je amandelpoeder in de supermarkt kopen?

Nee daar ben ik het nog.niet tegen gekomen.Maar je kunt ook amandelen nemen zonder vlies en die tot poeder vermalen.
Hier in Rijswijk hebben wij een grote kruidenwinkel die dat in plastic doosjes verkoopt. Oeps ik zie dat je ook in den haag woont.Die Kruidenzaak zit aan de buitenrand van winkelcentrum in de Boogaard aan de prinses Beatrixlaan op een hoek tegen over ING daar hebben ze van alles ook eiwit poeder.Vraag maar aan die mijnheer waar amandelpoeder of meel staat,je wordt er erg vriendelijk geholpen.

groetjes van Ann

4

nanan schreef:
Staaltje schreef:

Nee daar ben ik het nog.niet tegen gekomen.Maar je kunt ook amandelen nemen zonder vlies en die tot poeder vermalen.
Hier in Rijswijk hebben wij een grote kruidenwinkel die dat in plastic doosjes verkoopt. Oeps ik zie dat je ook in den haag woont.Die Kruidenzaak zit aan de buitenrand van winkelcentrum in de Boogaard aan de prinses Beatrixlaan op een hoek tegen over ING daar hebben ze van alles ook eiwit poeder.Vraag maar aan die mijnheer waar amandelpoeder of meel staat,je wordt er erg vriendelijk geholpen.

en zo stuit je ineens op een geweldige tip zeg!  :D

Is dat dat zaakje naast duifhuizen die je bedoelt? Loop er wel eens binnen maar heb het nooit gezien joh.

Ik zie het niet zitten om het zelf te vermalen dus ik ga zeker binnenkort ff kijken daar als ik weer in de boogaard ben! Thanks.  :thumb:

5

Vizzstick schreef:
nanan schreef:
Staaltje schreef:

en zo stuit je ineens op een geweldige tip zeg!  :D

Is dat dat zaakje naast duifhuizen die je bedoelt? Loop er wel eens binnen maar heb het nooit gezien joh.

Ik zie het niet zitten om het zelf te vermalen dus ik ga zeker binnenkort ff kijken daar als ik weer in de boogaard ben! Thanks.  :thumb:

Juist die bedoel ik ga er eens lekker rond snuffelen ik loop er vaak binnen en ga dan alles bekijken en dan kom je zoveel dingen tegen en vraag maar aan die man die weet uit al die duizenden artikelen precies wat die in huis heeft.

Veel succes

groetjes van Ann

beste nanan,

Recept gelezen...
zout????

en kleine tip...wegen en nog eens wegen..
5 eieren...er zit zoveel verschil in gewicht.

Ik kraak het recept niet af..op dat zout na...grijnssssss
maar er is niets belangrijker dan precies werken met macarons om een goed resultaat te krijgen.
dus tip....eiwit in grammen