1

Onderwerp: probleem met fondant

ik ben net begonnen met taarten maken en heb problemen met fondant over de taart bekleden heb fondant van bakers. Heb een taart gemaakt van 30 cm doorsnede en die is precies bij de rand gaan scheuren de bovenkant is super mooi en glad. ook bij de zijkant is hij op sommige plekken opengescheurd lijkt wel door droogte te komen. De fondant was best zwaar kan hij daardoor gescheurd zijn??

hopelijk heeft iemand tips voor mij want ik krijg nu al aanvragen voor taarten te maken voor andere mensen maar wil wel super werk afleveren. De taarten zijn mooi alleen de rand scheurt en dat vind ik zonde.

2

Re: probleem met fondant

Ik denk dat je te dun hebt uitgerold, en heel goed kneden.

Veel taart plezier

3

Bakels fondant moet je goed doorkneden, en vrij snel werken. Hij droogt namelijk best snel uit. Als je pas net begint met taarten maken, is het handig om iets dikker uit te rollen. Verder bij het bekleden meteen de randen aan de bovenkant vastzetten om scheuren te voorkomen. Ik vind een 30cm ook best lastig om mee te beginnen hoor!

Ik weet niet of je de fondant gekleurd hebt, maar door teveel kleurstof kan het ook lastiger te handelen zijn.

Ik werk zelf ook altijd met Bakels, en heb er nooit problemen mee, dus waarschijnlijk is het een kwestie van oefenen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

ik ga nu een boltaartje bekleden met fondant.
ik blijf oefenen en het gaat al beter. bedankt voor jullie tips .

ik moet het langer kleden denk ik en niet zo dun uitrollen . gelukkig vond de persoon voor wie de taart was hem super mooi en lekker.