1 Laatst bewerkt door Tam (09-03-2011 16:13)

Onderwerp: Taartmix moscovisch

:(  mijn biscuit is mislukt, helaas. De onderkant is ingezakt, helaas te ver om hem nog redelijk te bewerken en las dat ook wel de moscovish taartmix gebruikt wordt, wie kan me vertellen hoe ik hiermee te werk moet gaan? Is dat op de zelfde manier als een basisbiscuit? Zag dat ze het in Zevenaar bij de molen verkopen, maar aangezien deze pas morgen open is, kan ik ze dus niet bellen voor meer info. En ik moet er morgen eentje klaar hebben. Is dit een mix die bijna nooit mislukt? Anders moet ik morgen nog een keer een basisbicuit gaan maken, maar speel liever op safe  ;)

Groetjes Tamara  http://tam1970.hyves.nl/

2

Re: Taartmix moscovisch

Het zal op de verpakking wel staan hoe je het moet gebruiken lijkt me.

Heb je voor de biscuit biscuitmix gebruikt of heb je het zelf gemaakt?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Ik gebruik moscovisch poeder van de molen (merk is Damco) en dat is heul simpel.

Op de verpakking staat dat ik eerst de eieren moet opkloppen, maar ik mik gewoon alles bij elkaar en mix dat 10 minuten. Das alles :)

Groetjes Karine

4

ik gebruik em ook alleen dan van Custers (verkopen ze hier bij de isidorus) en dat werkt super!

De moscovisch mix is wat steviger dan de gewone Biscuit is mijn ervaring, werkt verder eigenlijk hetzelfde!!!

Taarten op bestelling en WORKSHOPS.....
www.taartendroom.nl

6

Mirjam5 schreef:

Het zal op de verpakking wel staan hoe je het moet gebruiken lijkt me.

Heb je voor de biscuit biscuitmix gebruikt of heb je het zelf gemaakt?

Ik heb de basisrecept gebruikt, dus suiker, eieren, meel, snufje zout en maizena. Natuurlijk niet in één keer door elkaar natuurlijk.

7

Wat voor merk het is weet ik verder niet, staat niet op de site.

@peggy, kan ik dat dan vergelijken met cake mix? Want ik wil het wel luchtig hebben, is zó lekker   :)  Hmmm, maar als het hetzelfde is, kan ik net zo goed een nieuwe biscuit maken, kans op instorten is dus net zo groot?

8

Tam schreef:

@peggy, kan ik dat dan vergelijken met cake mix? Want ik wil het wel luchtig hebben, is zó lekker   :)  Hmmm, maar als het hetzelfde is, kan ik net zo goed een nieuwe biscuit maken, kans op instorten is dus net zo groot?

Moscovisch is als biscuit, maar heel iets steviger. Zeker niet als cake. En het risico van instorten is natuurlijk altijd aanwezig, of je nou zelf mengt of mix gebruikt....
Misschien nog eens een nieuwe biscuit proberen en als dat niet lukt kun je altijd nog moscovisch halen. Succes

9

Denk dat ik dat maar ga proberen, een nieuwe op basisrecept. Kan ik altijd nog snel de mix halen, maar nu zag ik bij het basisrecept 2 dat er geen maizena bij in gedaan werd, aangezien die bij mij op is, denk ik dat ik dat maar eens probeer, geen idee wat maizena doet in biscuits.

10

ik heb hier uit de webshop de even bake strips besteld en vandaag de eerste keer gebruikt en echt goed komt goed omhoog en mooi gelijk en onder geen deuk meer erin en ik gebruik altijd moscovish biscuitmis van aveve en nu is hij recht en luchtig ben blij met de strips

Biggeltaart schreef:
Tam schreef:

Moscovisch is als biscuit, maar heel iets steviger. Zeker niet als cake. En het risico van instorten is natuurlijk altijd aanwezig, of je nou zelf mengt of mix gebruikt....
Misschien nog eens een nieuwe biscuit proberen en als dat niet lukt kun je altijd nog moscovisch halen. Succes

Helemaal mee eens, inderdaad niet met cake te vergelijken.

Het kan wel zijn dat je de kapsels iets te zacht afbakt.... ik doe meestal na 28 minuten de oven even open en daarna weer dicht, dan zakken ze bovenop wat naar beneden zodat de grootste bolling eraf is en dan laat ik ze nog een paar minuten erin staan zodat hij helemaal een iets hardere 'korst' krijgt.... dan wordt het geheel dus iets steviger.

Wat ik ook nooit doe is de dag dat ik ze afbak ze ook ga verwerken, ik bak ALTIJD 1 of 2 dagen van te voren af zodat ze iets steviger zijn, doen ze bij de bakker ook.... krijg je ook vele mooiere strakkere lagen in de taart.

Succes!!!

www.taartendroom.nl

12

Daarom had ik hem gisteren al gemaakt, omdat hij voor morgen is. Morgen ga ik hem verder afmaken, wordt een slagroomtaart. Heb er nu weer eentje in de oven staan, alleen heb ik nu basisrecept 2 gebruikt, omdat ik door de maizena heen was, wel een zakje vanillesuiker aan toegevoegd, mocht deze nu ook instorten, dan spring ik in de auto en ga ik voor de moscovisch mix op pad. Snap het niet, want de vorige die ik had gemaakt, was super geworden en deed gisteren hetzelfde als de vorige keer. Nou ja, ik wacht wel weer geduldig af en zal je advies gebruiken, maar dacht dat je hem niet voor 30 minuten open mocht maken, i.v.m inzakken en dat het dan niet meer te redden is.

Tam schreef:

Daarom had ik hem gisteren al gemaakt, omdat hij voor morgen is. Morgen ga ik hem verder afmaken, wordt een slagroomtaart. Heb er nu weer eentje in de oven staan, alleen heb ik nu basisrecept 2 gebruikt, omdat ik door de maizena heen was, wel een zakje vanillesuiker aan toegevoegd, mocht deze nu ook instorten, dan spring ik in de auto en ga ik voor de moscovisch mix op pad. Snap het niet, want de vorige die ik had gemaakt, was super geworden en deed gisteren hetzelfde als de vorige keer. Nou ja, ik wacht wel weer geduldig af en zal je advies gebruiken, maar dacht dat je hem niet voor 30 minuten open mocht maken, i.v.m inzakken en dat het dan niet meer te redden is.

Je moet hem natuurlijk niet op de helft van de baktijd open maken, maar zo een paar minuutjes ervoor en dan nog even laten aanharden werkt heel prima :Y ...

www.taartendroom.nl

14

Hij is mooi geworden  :D . Ik had hem op 185 graden gebakken, wekkertje op 40 minuten gezet en 6 minuten voor eind heb ik even de oven iets open gedaan, toen weer dicht en terug gedraaid naar 150 graden. Niet dat dat veel zin heeft lijkt mij met een electrische oven, maar is gewoon het idee, daarna oven uitgezet, deur iets open en zo nog 5 minuten laten staan. Daarna nog buiten de oven zo'n 10 minuten gewacht met storten en hij is super geworden  :D . Maar voor de volgende ga ik dan toch die moscovisch taartmix gebruiken, kijken of dat ook lekker is. Maar het is een mooi strak taartje geworden, nu nog hopen dat het morgen gaat lukken met de slagroom. Geen idee hoeveel ik er voor nodig ben, maar ga dat nog wel even opzoeken. Heb in ieder geval een liter in huis.

15

Ik moest vandaag vanwege boobs maken kleurstof hebben en paarse fondant en heb gelijk een zak moscovisch taartmix meegenomen, van de week ga ik aan de boobs beginnen met die taartmix, ben benieuwd naar de smaak er van.   :)