1

Onderwerp: welke bakblikken?

Vandaag me eerste workshop gehad puzzeltaart maken. Super leuk ben nu al verslaafd haha. Nu wil ik thuis natuurlijk ook gaan prutsen ik vraag me alleen af welke bakblikken ik het beste kan kopen? Welke goed zijn? En welke maten? heb er totaal geen verstand van dus misschien dat jullie me kunnen helpen?

2

Re: welke bakblikken?

Het ligt er een beetje aan wat je budget is wat handig is om aan te raden.
Misschien is het handig om links in de tabellen te kijken om op basis van het aantal stukjes te kijken welke blikken je misschien veel gaat gebruiken?
Als je wil gaan stapelen is een "vast" verschil tussen de maten wel zo mooi vind ik. Dus bijvoorbeeld 5 of 7,5 centimeter verschil tussen de lagen.

Als je en klein budget hebt zijn de springvormen van bijvoorbeeld de blokker ook prettig om mee te werken (vind ik).

Kan je hier wat mee?

Say YES with joy. Say NO without fear.

3

Ik vind de springvormen van Blokker ook erg fijn. Er komen mooie biscuits uit.
Ik heb de 20 cm en de 26 cm.
De uiteindelijke taartmaat wijkt wel wat af, die is 18,5 en 24,5.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

Van de blokker? oke en zijn dat gewone bakblikken of van die springvormen die je voor lage taarten ook gebruikt die je open moet klikken om de taart los te krijgen? als jullie me snappen?

5

Die van de blokker zijn inderdaad springvormen, die ik bedoel zijn een beetje grijs gekleurd met een anti-aanbaklaag dus niet die glimmende met die ruitjesbodem.

6

ik ben zelf net gestart en heb een ronde bakvorm van 20 cm en één van 15 cm .
Die van 15 is leuk voor taartjes tussendoor ;) . Er kunnen zo'n 6 flinke stukken uit. Ik heb er zojuist één gebakken voor de buuf, die komende week voor ons huisdier zorgt als we op vakantie zijn. Die krijgt ze dan de dag nadat we terugkomen (hij staat nu ongedecoreerd in de vriezer).
Die van 20 cm is echt voor een feestje ofzo.

7

Ik ook de "grijze", ik hoog ze dan op met een rand bakpapier.
Prima springvormen.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

ik heb altijd ruzie met springvormen dus zocht meer naar echt bakblikken die gebruikt worden. Bij de sprinvormen gaan me taarten altijd stuk helaas....

9

trotsemamavan3 schreef:

ik heb altijd ruzie met springvormen dus zocht meer naar echt bakblikken die gebruikt worden. Bij de sprinvormen gaan me taarten altijd stuk helaas....

Da's vervelend als ze stuk gaan :(

Ik heb zelf naast de springvormen ook de ronde bakvormen van PME (7,5 centimeter) die vind ik ook heel prettig werken dus misschien is dat wat voor je?

10

jodyi schreef:

ik ben zelf net gestart en heb een ronde bakvorm van 20 cm en één van 15 cm .
Die van 15 is leuk voor taartjes tussendoor ;) . Er kunnen zo'n 6 flinke stukken uit. Ik heb er zojuist één gebakken voor de buuf, die komende week voor ons huisdier zorgt als we op vakantie zijn. Die krijgt ze dan de dag nadat we terugkomen (hij staat nu ongedecoreerd in de vriezer).
Die van 20 cm is echt voor een feestje ofzo.

Hoe haal je zes flinke stukken uit een taartje van 15 cm doorsnee?

Thimomam schreef:
trotsemamavan3 schreef:

Da's vervelend als ze stuk gaan :(

Ik heb zelf naast de springvormen ook de ronde bakvormen van PME (7,5 centimeter) die vind ik ook heel prettig werken dus misschien is dat wat voor je?

Hmm denk dat dat meer voor mij zal zijn! Dank je wel!!

12

ik bak als ik hoog wil ook gewoon in mijn eigen kookpannen ..bekleden met bakpapier en hop!!! werkt als een trein....en vaak heb je een set dus lopen de taarten mooi op qua breedte ....
het is en goedkope bakvorm want je hebt hem toch al in huis

alles kan koffiekan ,thee kan ,melkkan !!

13

en trouwens in doe het ook met mijn springvormen ...beklden met bakpapier...voor de zekerheid

alles kan koffiekan ,thee kan ,melkkan !!

als ik een taart in een springvorm maak zoals kwark bv en ik doe de springvorm open dan scheuren ze meestal.....dus ik en springvormen gaat niet zo samen helaas.....

15

ik heb de bakblikken van de webshop die set..
hij is heel erg fijn!!!
20, 25, 30, 35 cm!!!

Ideaal maar nu zoek ik nog 15 cm..

waar kan ik die halen