Onderwerp: Zelfrijzend bakmeel inplaats van gewone meel
hooi! ik heb een klein vraagje:
kan je voor het biscuitbeslag ook zelfrijzend bakmeel gebruiken inplaats van gewone meel? is dit beter? Wordt hij hier echt hoger door?
alvast bedankt!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Zelfrijzend bakmeel inplaats van gewone meel
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hooi! ik heb een klein vraagje:
kan je voor het biscuitbeslag ook zelfrijzend bakmeel gebruiken inplaats van gewone meel? is dit beter? Wordt hij hier echt hoger door?
alvast bedankt!
Volgens mij niet
Voor biscuitbeslag moet je gewoon bloem en iets maizena gebruiken, gaat het beste. tenminste, als ik bakpoeder erbij doe krijg ik een holle bovenkant die direkt inklapt als ik m uit de oven haal.
Met zelfrijzend bakmeel bak je (ik althans) cake.
ik bak ALTIJD met zelfrijzend bakmeel en ook nog een schepje bakpoeder erbij
gewoon een keer proberen en dan merk je vanzelf of het wat wordt.
ik gebruik:
1 ei
25 gram suiker
15 gram zelfrijzend bakmeel
10 gram maizena
vanillesuiker
en op 5 eieren (24 cm springvorm) een half zakje bakpoeder. en dan moet ik de springvorm wel ophogen met bakpapier en dan heb ik mooie hoge kapsels.
succes!
ik bak ALTIJD met zelfrijzend bakmeel en ook nog een schepje bakpoeder erbij
![]()
gewoon een keer proberen en dan merk je vanzelf of het wat wordt.
ik gebruik:
1 ei
25 gram suiker
15 gram zelfrijzend bakmeel
10 gram maizena
vanillesuikeren op 5 eieren (24 cm springvorm) een half zakje bakpoeder. en dan moet ik de springvorm wel ophogen met bakpapier en dan heb ik mooie hoge kapsels.
succes!
okee, dankjewel!
ik ga het een keer proberen, kijken of het lukt.
Maar ik ben niet helemaal zeker, want anderen zeggen weer dat het zo niet lukt.
Ik gebruik ook altijd zelfrijzend bakmeel. Gaat prima!!
Ik gebruik ook altijd zelfrijzend bakmeel. Gaat prima!!
haha, okee! Nu krijg ik al meer vertrouwen.
Bij mij mislukt het met zelfrijzende bloem
Ik doe het meestal als volgt (kreeg dit recept van mijn buurman die bakker is) en dan mislukte het nog nooit (zal maar niet te luid roepen want er staat er 1 in de oven)
4 eieren, 250 gr suiker en 250 gr banketbakkersbloem
eieren met suiker op het vuur licht verwarmen tot ongeveer lichaamstemperatuur terwijl je flink klopt
Mengsel nog een 10 min met keukenrobot kloppen en bloem doorspatelen
Ik doe het meestal als volgt (kreeg dit recept van mijn buurman die bakker is) en dan mislukte het nog nooit (zal maar niet te luid roepen want er staat er 1 in de oven)
eieren met suiker op het vuur licht verwarmen tot ongeveer lichaamstemperatuur terwijl je flink klopt
Dat is veel suiker zeg, en wat is nu weer banketbakkersbloem? En dat kloppen is zeker wel au bain marie?
Kloppen deed ik in het begin au bain marie en nu gewoon op het vuur doordat je flink klopt brand het echt niet aan en het moet maar eventjes op het vuur staan. Banketbakkersbloem is hetzelfde als patisseriebloem ik heb het gewoon van het merk Anco en je vind het in elke suppermarkt.
dank je.
hmmm. Het bereiden doe ik hetzelfde, behalve de au bain marie; ik leg de eieren altijd alvast in heet water.
maar volgens mij heb jij andere verhoudingen dan ik. Ik heb het recept van deze site.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Zelfrijzend bakmeel inplaats van gewone meel