1

Onderwerp: Toef wordt vloeibaar

Ik heb vandaag voor het eerst een toef op de cc gemaakt en die zakte gelijk in en werd een beetje vloeibaar.
De smaak was wel goed. Wat kan ik doen om dit te verstevigen?

Ik heb sinaasappelcreme gemaakt van:

Roomkaas
Poedersuiker
Rasp sinaasappelschil
en een beetje boter (ca 50gr).

Kan iemand mij de gouden tip geven?

Alvast bedankt.

2

Re: Toef wordt vloeibaar

Het enigste wat ik weet is dat je poedersuiker en boter 1 op 1 moet houden en dat 10 minuten lang mixen, maar weet niet of je roomkaas en rasp er door kan doen. Denk dat je verhouding niet goed is geweest. Maar verder weet ik het helaas ook niet voor je. Ben ook nog maar een beginneling  :)

Groetjes Tamara  http://tam1970.hyves.nl/

3

In mijn ervaring wordt topping met roomkaas nooit stevig genoeg voor een toef :nooo

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Tam schreef:

Het enigste wat ik weet is dat je poedersuiker en boter 1 op 1 moet houden en dat 10 minuten lang mixen, maar weet niet of je roomkaas en rasp er door kan doen. Denk dat je verhouding niet goed is geweest. Maar verder weet ik het helaas ook niet voor je. Ben ook nog maar een beginneling  :)

1:1 is niet lekker voor een toef hoor.

Wat voor boter heb je gebruikt?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Klopfix gebruiken? Nog nooit geprobeerd met roomkaas, maar het maakt wel steviger  :think:...Succes ermee!

O.a. Cupcake pop mold, strasslint, bling bling taarttoppers, cupcake doosjes, legoblokjes mold, paarse spiral rolling pin, Hello Kitty, op www.cupcakes-taart.nl

6

Mirjam5 schreef:
Tam schreef:

Hmmm, met een smaakje er doorheen is het wel lekker als toef hoor. Heb van de week nog gedaan met saroma aardbeiensmaak en dat op cc's gedaan, nou, ze hebben hier lopen smullen hoor. Maar weer ontopic, want dat was niet de vraag.

Groetjes Tamara  http://tam1970.hyves.nl/

7

klopfix is voor in slagroom en 1:1 hoeft niet hoor...

8

Mss proberen met extra poedersuiker?

Mirjam5 schreef:
Tam schreef:

:D dat zeg jij :D Zoals je misschien hebt gelezen zijn we bij peggy porschen geweest en die maakt ze ook van 1 op 1 met een smaakje, en die waren HEERLIJK!!! en stevig :Y
de hummingbird bakery maakt ze van 1 deel boter, en 3 delen poedersuiker plus een smaakje, en korsten iets, en blijven heel stevig :Y (je moet ze alleen niet op hun kop in een doosje houden, dan zakken ze wel in  :o )

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

Dus als ik het goed begrijp 1:1 (room) boter met poedersuiker en daar een smaakje doorgemixt.

Ik ga het van de week proberen.

Kan ik daar ook de rasp van een citrusvrucht doorheen mengen?

Groetjes,

Bianca

11

tipsytaartje schreef:
Mirjam5 schreef:
Tam schreef:

:D dat zeg jij :D Zoals je misschien hebt gelezen zijn we bij peggy porschen geweest en die maakt ze ook van 1 op 1 met een smaakje, en die waren HEERLIJK!!! en stevig :Y
de hummingbird bakery maakt ze van 1 deel boter, en 3 delen poedersuiker plus een smaakje, en korsten iets, en blijven heel stevig :Y (je moet ze alleen niet op hun kop in een doosje houden, dan zakken ze wel in  :o )

Smaken verschillen nu eenmaal  O-)
en met 3 delen poedersuiker is geen 1:1 meer. Dat lijkt me al veel lekkerder! Zoet vind ik wel lekker, maar te veel vet dus niet.... :s

If life gives you lemons, make lemoncurd.

12

Bavje schreef:

Kan ik daar ook de rasp van een citrusvrucht doorheen mengen?

:Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs