1

Onderwerp: Rozen maken

Dit weekend mag ik voor het eerst een bruidstaartje maken.
Daar wil ik rozen op maken. Deze maak ik van balletjes die ik plat druk tussen een stukje bakpapier.
Moet ik dan nog wat tylose in de fondant doen of kan het ook zonder?

2

Re: Rozen maken

Je gaat een bruidstaartje maken met rozen maar hebt nog nooit rozen gemaakt?!  :s  Apart. Weet het ontvangende bruidspaar dit ook?

Enfin.
Voor rozen en ander bloemen gebruiken we altijd versterkt fondant (1 theelepel tylose(mcm) op 250 gr fondant) of mexican paste of flower paste. Voor het vastzetten van de bloemblaadjes gebruik je gom lijn of tyloselijm (da's een halve theelepel tylose in gekookt afgekoeld water).

Suc6

Met zoete groet! Akire

3

Het is een bruidstaartje wat ik samen met mijn collega ga maken voor haar zus.
Het zal geen grote bruidstaart worden hoor! En ze weet dat ik een beginner ben.
Het wordt een verrassingstaart, haar zus gaat trouwen zonder een feest of iets dergelijks. Haar zus wil haar verrassen.
Bedankt voor de tip.

4

kijk maar eens bij de how to's daar staan verschillende tips voor het maken van simpele rozen... en anders you tube...

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

5

Debdeb schreef:

Het is een bruidstaartje wat ik samen met mijn collega ga maken voor haar zus.
Het zal geen grote bruidstaart worden hoor! En ze weet dat ik een beginner ben.
Het wordt een verrassingstaart, haar zus gaat trouwen zonder een feest of iets dergelijks. Haar zus wil haar verrassen.
Bedankt voor de tip.

Wat lief! Succes met het maken van de rozen en wel posten, hoor!

6

Goh, da's lief.

Heb je wel eens gekeken naar
http://www.youtube.com/watch?v=CBWYlklg6AU

Daar laten ze zien hoe je een roos maakt zonder uitstekers met versterkt fondant. Als je in youtube de sleutel "fondant roses" ingeeft zijn er nog veel meer filmpjes te zien...

Veel plezier en suc6

Met zoete groet! Akire

7

Ik heb vandaag al wat uitgeprobeerd en het lukt aardig.
Ik heb veel hier op het forum gekeken en ik ga er vanuit dat het gaat lukken. Ik vind het wel spannend.
Morgen komt ze en dan gaan we samen aan de slag. Gezellig :Y
In ieder geval bedankt voor jullie tips en natuurlijk zal ik posten.