1

Onderwerp: Globe pillars set

Ik heb een globe pillars set gekocht. Hij is niet wat ik ervan verwachtte maar hij kan ermee door. Op de foto ziet hij er mooier uit van kleur dan hij in werkelijkheid is, maar goed, daarom is papier natuurlijk geduldig.

In de onderste set moeten spikes gestoken worden. Iemand een idee wat dit dan moet zijn? Ik zag alleen griekse spikes maar volgens mij is dit niet wat er in hoort.

Re: Globe pillars set

er moeten toch pillars in worden gestoken, geen spikes toch? die pillars zitten er als het goed is bij. deze maak je op maat zodat ze door de taart heen gaan en er precies een globe op past en er vervolgens een taart bovenop staat, zodat het lijkt alsof de taart op de globes rust.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ja, dat is voor de 2e en 3e laag. Maar bij de globes voor onder de onderste laag zit niets. Staat op het doosje dat er spikes bij moeten....

hmz, dan weet ik t niet. Je kunt de webshop even mailen? of de chatfunctie van de webshop gebruiken en het direct aan ze vragen. weet alleen niet of ze er nu nog zijn

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

ik wil ze ook aanschaffen. Ik had begrepen dat er een baseset is en sets voor ertussen waar al pillars bij zitten. Vervolgens ook nog van die separator plates aanschaffen en je hebt een set.
Je kunt de bollen trouwens ook bekleden met fondant, misschien vind je dat mooier?

6

@Barbaral, ik dacht al te spuiten met van die pearl spray, het mag best wat glimmen.

7

goed idee, maar blijft dat goed plakken op kunststof? spuiten van te voren lijkt me lastig, want bij het vastpakken (en op de taart aanbrengen) krijg je weer vingers op de bollen. Bij het opbrengen na het plaatsen loop je weer kans om het op je taart te krijgen... Ik was van de week even in de shop in Wormerveer, geweldige ruimte, maar helaas hadden ze de bollen daar niet. Dus toch maar via internet bestellen...

8

Barbaral schreef:

ik wil ze ook aanschaffen. Ik had begrepen dat er een baseset is en sets voor ertussen waar al pillars bij zitten. Vervolgens ook nog van die separator plates aanschaffen en je hebt een set.
Je kunt de bollen trouwens ook bekleden met fondant, misschien vind je dat mooier?

je hebt inderdaad seperator plates met spikes erbij nodig :) die zitter er niet bij maar moet je in de goede maten erbij kopen :)

9

Carissa (van taart op maat) heeft me uitgelegd dat onder die separatorplates spikes zitten (vast), die passen in de base globe set. Die heb je alleen in de grote maat.

Voor de andere lagen heb je ook die separatorplates nodig, de spikes daarvan passen in de plastic dowels die bij andere globe sets zitten.

De globes kun je hergebruiken, de plastic dowels moet je steeds op maat maken, en kun je apart kopen. Kosten geloof ik 4.50 euro per 4.