1

Onderwerp: felle kleuren fondant met wilton

Hallo allemaal,

Ik heb al enkele keren geprobeerd om fondant te kleuren met wilton colours (o.a. dat doosje met 8 kleuren). Het probleem is dat de kleuren niet echt verder komen dan pastel, zelfs bij ' red red', ondanks dat ik toch echt meerdere keren de kleurstof door de fondant haal.

Toen ik zocht op dit onderwerp kwam ik een topic tegen waarin werd gezegd dat het wel moest lukken, maar werd het verder niet uitgelegd. Dus iemand tips??

Alvast bedankt!

2

Re: felle kleuren fondant met wilton

Fondant echt heel fel kleuren gaat niet lukken. Marsepein daarentegen geeft wat fellere kleuren. Misschien moet je dan toch de voorgekleurde fondant kopen wil je echt felle kleuren hebben.

Volg je hart...want dat klopt!

3

Fondant kun je wel degelijk fel kleuren hoor, maar met Wilton niet. De electric colours, americolor of sugarflair gaat al een stuk beter. De extra red van sugarflair is tot nu toe de enige waarmee ik fondant mooi rood krijg.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

Tja, ik krijg MMF wel heel mooi rood met de red red van Wilton :Y
Maar dan moet je er best veel doorheen gooien. En daarna laat ik de zak met het MMF daarin even open liggen zodat het wer een beetje kan drogen.

Als het je echt om felle kleuren is te doen en het niet uitmaakt welke. Dan moet je echt de electric colors hebben. Maar die is er dus niet in rood.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Mijn ervaring is dat als je voldoende kleur gebruikt, ook met Wilton fondant goed fel te krijgen is. Rood blijft lastig met Wilton, dat is waar, maar lemon yellow of leaf green of royal blue zijn echt met witte fondant wel felle kleuren hoor :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6 Laatst bewerkt door cinnie1 (11-03-2011 13:12)

nou ik heb pas echt gewoon fel rood gemaakt met wilton met witte fondant, gewoon een dag van te voren doen en dan lijkt het niet zo super fel maar de dag erna is het toch echt behoorlijk fel. je hebt alleen dan wel behoorlijk veel kleurstof nodig

7

Thnx voor de reacties. Ga het dus toch weer proberen met nog meer kleurstof :)