1

Onderwerp: Wie weet een alternatief voor marsepein kneden?

Vanwege rugklachten is het voor mij best zwaar om zelf marsepein te kneden. Ik vind het met sommige kleuren wel zo mooi om het toch zelf te doen. Heeft ooit iemand dit met een mixer oid geprobeerd?

2

Re: Wie weet een alternatief voor marsepein kneden?

Het schijnt dat het goed gaat met een broodbakmachine, die je dan alleen laat kneden.
Spreek niet uit ervaring hoor!!

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

3

misschien met een pasta machine ?

4

Marsepein ff in de magnetron zodat hij warm is, je hebt dan binnen enkele minuten een prachtige marsepein zonder al te veel kracht nodig te hebben.

ik zit met schouderproblemen en doe het altijd zo, gaat perfect zonder pijn. Door de warmte is hij heel soepel.

ik merk ook wel verschil in de soort marsepein. Zeelandia kneedt veel makkelijker dan funcakes vind ik. Maar meningen verschillen hierover. Iedereen heeft natuurlijk zijn voorkeur.

5

Als je die hebt............je man/vriend laten doen  :Y  :lol:

Bij mij is het met de broodbakmachine niet gelukt...........

6

Bedankt voor de reacties, goed idee om het even in de magnetron te doen. En ja mijn vriend kan ik er ook wel voor strikken:-) Maar die moet ook al de botercreme mixen!

7

Hoi, ik heb het wel al een paar keer in de broodbakmachine gedaan en dat gaat prima. Hij kleurt het niet egaal, maar de broodbakmachine verwarmd ook iets en dan kneed het ook makkelijk.
Ik heb ook rugproblemen en het is echt een oplossing.
Veel succes!

Groetjes,
Judith