1

Onderwerp: Toy Story Alien Cakepops

Gemaakt van botercake met speculaaspasta.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4CI3RZQ4.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-B8A7NFR3.jpg

Weer erg leuk om te doen en ik word er steeds handiger in. Ze zijn mooi glad en ik vond het eigenlijk zonde om de ogen erop te spuiten. Ik had de ogen liever van pepermuntjes gemaakt, maar die had ik ff niet bij de hand.

www.wenskoekjes.nl voor koekjes naar wens en workshops!
Groetjes, Wendy

Re: Toy Story Alien Cakepops

Wat super!! Ze zien er helemaal top uit, hoor!

die zijn echt super leuk!! en mooi gemaakt!

'I love it when a cake comes together'

4

Ontzettend leuk!

Groetjes Sas

5

Die zijn leuk! :Y
Heb je candymelts gebruikt of iets anders? Als het candymelts zijn ben ik wel benieuwd hoe je ze zo strak hebt gekregen! :think:

Benieuwd naar mijn blog? Klik hier!

6

haha erg leuk!

7

haha die zijn leuk zeg  :thumb:

8

his schreef:

Die zijn leuk! :Y
Heb je candymelts gebruikt of iets anders? Als het candymelts zijn ben ik wel benieuwd hoe je ze zo strak hebt gekregen! :think:

Het zijn inderdaad candy melts van Wilton. Ik heb wat crisco toegevoegd aan de gesmolten melts, zodat het wat vloeibaarder wordt. Als je de gedipte bal in je linker hand houdt, klop je met je rechtervuist zachtjes op je linker hand, zodat je de overtollige chocolade eraf klopt. Als je dan na een paar keer kloppen een beetje rond draait, dan loopt de druppel, die aan de onderkant zat, weer mooi egaal uit. Kijk ook uit, dat je niet te lang klopt, want dan wordt de chocolade-toplaag al hard en dan krijg je een craquelé-effect.
Je kunt de ballen ook het best in de koelkast leggen voordat je ze gaat dippen en niet in de diepvries. Mijn ervaring is, dat ze in de diepvries snel te koud worden, waardoor de chocolade snel hard wordt. Bovendien zet de bal uit als hij op kamertemperatuur komt. De chocolade is dan al hard, met als gevolg, dat hij breekt.

Succes!

Groetjes, Wendy

9

Dankjewel!
Ik had zelf ook al eens crisco geprobeerd, maar dat hielp toen niet veel... :nooo  De laatste keer heb ik er een beetje zonnebloemolie doorgedaan en dat werkte al beter, ik had alleen het idee dat je het later aan de kleur een beetje kon zien. :/

Benieuwd naar mijn blog? Klik hier!

10

Ohhhhh deze moet ik echt niet aan m'n buurjongen laten zien, dan wil hij ze ook  :Y
Mocht hij ze nou willen, mag ik je vragen wat je gebruikt hebt voor z'n spriet op z'n hoofd??

Heel erg leuk zijn ze, heb ze ook opgeslagen  :o  :D

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

11

Die zijn grappig! Erg goed gelukt!

12

marlies schreef:

Ohhhhh deze moet ik echt niet aan m'n buurjongen laten zien, dan wil hij ze ook  :Y
Mocht hij ze nou willen, mag ik je vragen wat je gebruikt hebt voor z'n spriet op z'n hoofd??

Ik heb zogenaamde "Dynamite Sticks" gebruikt van "Loco loco" (?heet t geloof ik. Dat zijn die zakjes snoepgoed met dat gele kartonnetje, die in de supermarkt altijd bij elkaar hangen. Er zijn ook rode varianten van.) Ik heb het uiteinde ook nog eens in de chocolade gedipt, nadat hij vast zat.
De oren zijn overigens limoen tic tacs.

En ik vind het een eer, dat je ze opgeslagen hebt! Daar is het forum toch voor! Dankje!

Groetjes, Wendy

13

Ze zijn echt heel gaaf en zo mooi glad!  :thumb:
Ik heb het zelf ook pas een paar keer geprobeerd, maar het valt nog niet zo mee om het netjes te krijgen, dus ik heb wel iets aan je tips.

Bakgroetjes van Marinka!

14

Heel erg leuk geworden en mooi strak zeg....!

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

15

Wendyke schreef:
marlies schreef:

Ik heb zogenaamde "Dynamite Sticks" gebruikt van "Loco loco" (?heet t geloof ik. Dat zijn die zakjes snoepgoed met dat gele kartonnetje, die in de supermarkt altijd bij elkaar hangen. Er zijn ook rode varianten van.) Ik heb het uiteinde ook nog eens in de chocolade gedipt, nadat hij vast zat.
De oren zijn overigens limoen tic tacs.

En ik vind het een eer, dat je ze opgeslagen hebt! Daar is het forum toch voor! Dankje!

Haha Groene tic tacs je moet er maar op komen!! Echt super leuk gedaan!!! Enne ik weet wat je bedoelt look o look heet het geloof ik. Ik ga ze opslaan om ze ooit een keertje te maken ;) Thanks.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

16

die zijn wel goed gelukt zeg!! klinkt ook erg lekker :9

17

erg leuk  :thumb:

Veel liefs Rafaëla

18

marlies schreef:

Haha Groene tic tacs je moet er maar op komen!! Echt super leuk gedaan!!! Enne ik weet wat je bedoelt look o look heet het geloof ik. Ik ga ze opslaan om ze ooit een keertje te maken ;) Thanks.

Oh ja, dat was het: look o look.
Ja, ik loop tegenwoordig met hele andere ogen door de snoeprij van de supermarkt, op zoek naar "oren, ogen, neuzen, etc...".
:lol:

Groetjes, Wendy