Onderwerp: Meelerige smaak biscuit
Ik heb het recept van het forum gebruikt, maar vond hem zo meelerig smaken en ook was ie zo zwaar vergeleken met de biscuitmix, wat doe ik fout? Of heeft een beter recept voor me
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Meelerige smaak biscuit
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb het recept van het forum gebruikt, maar vond hem zo meelerig smaken en ook was ie zo zwaar vergeleken met de biscuitmix, wat doe ik fout? Of heeft een beter recept voor me
Kan niemand me helpen?
een beter recept? ja de biscuitmix van de webshop...
het recept wat ik gebruik:
Ingrediënten
5 eieren
150 gr. suiker
150 gr. bloem
zakje vanillesuiker
zout
(Deze hoeveelheid is goed voor een ronde vorm van 24 cm of een vierkante van 20x20)
Werkwijze Beboter de bakvorm en bestuif deze met bloem of bekleed de bodem met bakpapier en vet deze ook in. Doe de eieren met de suiker en vanillesuiker in een kom. Zet de kom in een bak met heet water en klop de suiker door de eieren; klop tot de suiker volledig is opgelost en er een dikke, lichte en schuimige massa is ontstaan; klop zeker 10 minuten! Mix je met een keukenmachine, leg de eieren dan vooraf in warm water.
Schep de gezeefde bloem en het zout er voorzichtig door; niet mixen maar spatelen. Schep het beslag in de bakvorm. Bak het gebak in ca. 45 minuten in het midden van de tot 185° C voorverwarmde oven; voor optimaal resultaat: laat de temperatuur vanaf 140° C geleidelijk oplopen naar de 185° C. De biscuit is gaar als een breinaald die je in de taart steekt er droog weer uit komt (controleer dit regelmatig na ca. 35 min. bakken). Laat de biscuit afkoelen op een rooster.
Succes!!
Bedankt, ga hem vanavond denk ik maar proberen, vorige x met maizena erdoor gedaan.
ja dat ook. Maar dit recept kan dus ook en bij mij is het tot nu toe goed gegaan. Ik vind em lekker. De biscuitmix van de webshop is trouwens ook errug lekker.
Snik, snik, m'n dochter is waarschijnlijk tegen de oven aan gelopen en heeft toen de temparatuur verstelt,kwam ik net pas achter. Ik weet dat de biscuitmix lekker is, maar als je veel gaat bakken is het wel duur, dus ben op zoek naar een lekkere goedkopere variant.
ow echt? Weet je wel waar het probleem aan heeft gelegen. Dus niet aan je eigen bakkunsten
probeer het glutenvrije recept eens dan! super lekker en niet duur!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Meelerige smaak biscuit